י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לאחר מחלה קשה

הנגיד הגדול לבית גור: רבי אפרים לנדאו ז"ל

בארצות-הברית נפטר הנגיד והנדבן המפורסם רבי אפרים לנדאו ז"ל, מחשובי חסידי גור בארה"ב ומי שנודע כאחד מתומכיה הגדולים של חצר הקודש גור  - לאחר שסבל מהמחלה הקשה

הנגיד הגדול לבית גור: רבי אפרים לנדאו ז"ל
רבי אפרים לנדאו ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בארה"ב נפטר לאחר מחלה קשה, כשהוא בגיל 64, הנגיד הרב החסיד רבי אפרים לנדאו ז"ל, מחשובי נגידי חסידי גור בארה"ב - שהזדכך בייסורים קשים ומרים ונפטר לבית עולמו.

המנוח ז"ל נולד בארה"ב לאביו הרה"ח הנגיד רבי אברהם יצחק לנדאו ז"ל, משיירי הפליטה שעבר את השואה האיומה ומי שהיה מנגידי גור בארה"ב. 

בבחרותו התחנך במוסדות ישיבת גור, למד בישיבת 'שפת אמת' בירושלים ונקשר באדמו"ר בעל ה'בית ישראל' מגור זצ"ל - בו דבק כל ימיו.

במשך השנים, יחד עם אחיו הנגיד רבי יחיאל דוד לנדאו ז"ל עשו חיל בעסקי הנדל"ן בארה"ב, והקימו חברה גדולה ויחדיו חלשו על מאות בתים ונכסים. 

ביתו של רבי אפרים נודע כבית של חסד וצדקה, הוא נודע במעשי החסד הרבים ובנדיבותו הרבה למען עולם התורה והחסד. פיזר מהונו לנזקקים ונצרכים ביד נדיבה והכל מתוך מאור פנים ושמחה, על אף היותו איש עסקים ששלט על אימפריית נדל"ן ענקית, השקיע את חייו לקביעת עיתים לתורה.

בחודש כסלו תשע"ד נפטר אחיו הנגיד הרב החסיד רבי יחיאל דוד לנדאו ז"ל מהמחלה הקשה ור' אפרים המשיך את העסקים. 

לפני מספר שנים, עת הוחלט להרחיב את בית המדרש הגדול של חסידות גור בירושלים באסיפה שנערכה בערב חג השבועות לגבירים בירושלים, הראשון שהכריז על תרומה של חמש מיליון דולר היה ר' אפרים לנדאו ז"ל. 

היה מעסקני החסידות ומבוניה. היה חבר באיגוד חסידי גור בארה"ב והשתתף בכל האסיפות מתוך תחושת שליחות מיוחדת.

השאיר אחריו דור ישרים מבורך: בנים וחתנים, כולם הולכים בדרך התורה והחסידות. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

חסידות גור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד