י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
משבר הקורונה

פסק הלכה תקדימי: מותר לקבור מוסלמים לצד יהודים

פסק הלכה (פתווה) בצרפת מתיר למוסלמים להיקבר לצד יהודים וזאת בשל משבר הקורונה. לכשיסתיים משבר הקורונה, כל משפחה תוכל להוציא את הגופה שקברה בחלקה נוצרית או יהודית ולקבור אותה מחדש בחלקה המיועדת למוסלמים

פסק הלכה תקדימי: מותר לקבור מוסלמים לצד יהודים
אילוסטרציה צילום: הדס פרוש/פלאש90

מועצת המסגדים בצרפת, הכוללת כ - 40 מסגדים, הכריזה על פסק הלכה (פתווה) המתיר קבורה של מתים מוסלמים בבתי קברות שאינם מוסלמים עקב התפרצות נגיף הקורונה במדינה וחוסר היכולת לקבור את הגופות על פי ההלכה המוסלמית.

הפסק הזה מאפשר לראשונה לקבור מוסלמים בבתי קברות המיועדים לקהילה היהודית והקתולית.

על פי הפס', לכשיסתיים משבר הקורונה, כל משפחה תוכל להוציא את הגופה שקברה בחלקה נוצרית או יהודית ולקבור אותה מחדש בחלקה המיועדת למוסלמים.

הפסק קבע, כי אם למשפחת המנוח יש את האמצעים הכספיים לבצע הליך זה, שתעשה זאת. אם מצבה הכספי לא מאפשר זאת, אפשר להשאיר את המתים במקומם המקורי, על פי הפסק ההבדל בין הקבורות המיועדות למוסלמים ולאנשים שאינם מוסלמים הוא שכל המתים המוסלמים מופנים כלפי העיר מכה בסעודיה הקדושה למוסלמים.

הדאגה גברה בקרב הקהילה המוסלמית בצרפת בנוגע לקבורת מתיהם לאור ההסגר שהוטל במדינה מאז 17 במרץ בגלל נגיף הקורונה, מה שהביא לאי-אפשרות להעביר את רוב הגופות לארצות המוצא לקבורה שם, כמו גם חוסר השטח שהוקצה להם בתי קברות צרפתים למוסלמים. לנוכח מצב זה הוציאה מועצת המסגדים את פסק ההלכה.

בתקופות הרגילות, כ 80% מההרוגים המוסלמים בצרפת מועברים לארצות מוצאם מרוקו, תוניסיה, ואלג'יריה, להיקבר שם. אך מגיפת קורונה עצרה את הטיסות בין צרפת למדינות אלה, מה שהביא להצטברות מתים ולתופעת מחסור גדול בחלקות המיועדות למוסלמים בבתי קברות בצרפת

צרפת קורונה קבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד