כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לקראת חודש הרמאדן

חשש ביישוב הערבי: דיר אל אסד בדרך לאסון

נגיף הקורונה לא פוסח על היישובים הערבים. ביישוב דיר אל אסד יש נדבקים רבים וקיים חשש כבד מהתפשטות הנגיף במהלך חודש הרמאדן • "מקווה שאנשים יפנימו עד כמה זה מסוכן"

חשש ביישוב הערבי: דיר אל אסד בדרך לאסון
אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מגיפת הקורונה ממשיכה להתפשט ובשבוע האחרון הנגיף תקף באופן קשה את היישוב הערבי דיר אל אסד. משפחות שלמות ביישוב כבר נדבקו בנגיף, והחשש הגדול במשרד הבריאות הוא שחג הרמאדן המתקרב יוסיף להתפשטות הנגיף ביישוב ובמגזר הערבי בכלל.

"אם הרשויות לא יתערבו - יקרה פה אסון" - כך הזהיר היום (שני) גיסה של חולת הקורונה בת ה-27 מדיר אל אסד, שילדה הלילה כשהיא מורדמת ומונשמת, בשיחה לערוץ 12, "גם הילדה הבכורה שלה נדבקה בקורונה והיא נמצאת אצלי בבית.

גם אני אשתי ושני הילדים שגרים יחד נדבקנו בקורונה. אנחנו חמישה אנשים והבת של אחי - כולנו חולי קורונה".

בשיחה עם N12 סיפר הגיס שבינתיים הם כולם במצב טוב, אך כבר 20 מבני המשפחה המורחבת נדבקו: "אמרו לנו שלאט צריך להעביר אותנו למלוניות או לבית חולים כל עוד מצבנו טוב. אח נוסף שלי ואשתי הועברו למלונית בנהריה. אנחנו במצב שלא יודעים מה לעשות, אני מקווה שיעזרו לנו ולא ינטשו אותנו".

"כשמדברים על עלייה בתחלואה בדיר אל אסד וביישוב הסמוך בענה חושבים שמדובר על מספרים - אנחנו לא מספרים אלא בני אדם – משפחות שלמות שנדבקו בקורונה", המשיך הגיס. "מקווה שאנשים יפנימו עד כמה זה מסוכן, עד כמה יש לשמור. אני רואה לאחרונה במספר יישובים סוג של חזרה לשגרה - אין שום שגרה, אסור לצאת מהבית, שלא יטעו אתכם. אני ומשפחתי משלמים את המחיר".

הגיס גם סיפר שהמצב המשפחתי לא מקל על המצב: "אשתו של אחי במצב קשה, אחי מאושפז גם הוא ובתם אצלנו. אח נוסף שלי נשלח למלונית והילדים שלו נשארו ללא השגחה ואין מי שישמור עליהם. זה פשוט כאוס אחד גדול - אני מקווה שהרשויות ישתלטו על הבלגן הזה ויסייעו למשפחתו בדחיפות אחרת יהיה פה אסון".

מוקדם יותר דווח כי במהלך הלילה יולדה אשתו של אחיו, חולת הקורונה, בניתוח קיסרי בבית החולים זיו בצפת. בסיום הניתוח נולד בהצלחה תינוק במשקל 2.400 ק"ג, שהועבר לפגייה להמשך טיפול.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד