כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מחזירים עטרה ליושנה

בשורה לקהילה ביום השואה: יוקם בית ספר יהודי

לראשונה מאזז פרוץ השואה אז נאלצו יהודי העיר דורטמונד בגרמניה להגר לגטאות, יוקם בית ספר יהודי שיחנך את ילדי הקהילה היהודית המקומית המונה כיום כ-3000 איש ואישה, מנין זהה לזה של לפני השואה

בשורה לקהילה ביום השואה: יוקם בית ספר יהודי
כיתה בבית ספר. אילוסטרציה צילום: pixabay

ערב יום השואה: הקהילה היהודית בדורטמונד גרמניה מונה כיום כ-3,000 איש, בערך כמו בשנת 1938 לפני פרוץ המלחמה.

בערב יום הזיכרון לשואה, התבשרה הקהילה היהודית בדורטמונד גרמניה כי מועצת העיר אישרה את הבקשה לפתוח בית ספר יהודי.

המוסד היהודי האחרון בדורטמונד נאלץ לסגור את שעריו לאחר השתלטות הנאצים בשנת 1942, כך לדברי הרב ברוך בבייב, רב קהילה שם.

הרב בבייב אמר לאתר 'ג'רוזלם פוסט' כי "העובדה שבית הספר היה הסמל האחרון לחיים היהודיים בעיר הזאת ונפתח כעת מחדש, היא סימן מובהק להחזרת עמנו לקהילה שהנאצים חשבו שהרסו לנצח", אמר בגאווה. לדברי הרב, בית הספר המקורי הצליח להישאר בפעולה עד ש-70 התלמידים האחרונים נעצרו וגורשו לגטו בריגה-לטביה.

הקהילה היהודית בדורטמונד הצליחה לבנות את עצמה מחדש לאחר השואה ומונה כיום כ-3,000 איש, שלדברי הרב בבייב דומים מאוד למספר היהודים שחיו בדורטמונד בשנת 1938. בעוד שלקהילה כבר יש בית כנסת, מקווה ומרכז תרבות, החלום לפתוח בית ספר היה האחרון שהתגשם. הקהילה פועלת מזה מספר שנים לקבלת אישורי פתיחה בבניין שהיה פנוי לאחר ששימש כמרכז תרבות לפליטים מוסלמים.

"בעזרת השם, השנה יוכלו 100 תלמידים יהודים ללמוד בבית ספר שהוא משלנו", אמר הרב בבייב, שיחד עם אשתו משמשים כשליחים לעיירה מתכנית השליחים הרבניים של 'שטראוס-עמיאל'. הוא ציין כי באופן כללי הקהילה היהודית מסתדרת מצוין עם האוכלוסייה המקומית, והוא נהנה מיחסים חזקים עם מנהיגי המקום הנוצרים, אך קיים איום הולך וגובר מצד ניאו-נאצים. נכון לעכשיו התלמידים היהודים לומדים בבתי הספר הציבוריים הכלליים ויכולים להיות קרבנות להתקפות אנטישמיות.

קהילה יהודית יום השואה והגבורה יהודים גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד