י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אבד חסיד מן הארץ

בגיל 74: ר' אפרים דוב בער הלך לעולמו

ר' אפרים דוב בער מייז'סקי ז"ל הלך לעולמו בגיל 74 | אביו ניצל מהשואה האיומה כשברח לסמרקנד ברוסיה, שם נולד המנוח, משם היגר לצרפת ואז לניו יורק | אחייניתו תיארה את הלוויה שהתקיימה דרך ה'זום': "איך אני מתארת את תחושת הלב שנשבר לשניים?"

בגיל 74: ר' אפרים דוב בער הלך לעולמו
ר' אפרים דוב בער מייז'סקי ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

ברוך דיין האמת: בפלטבוש נפרדו ביום ראשון האחרון מהרה"ח אפרים דוב בער מייז'סקי ז"ל, בן למשפחה חסידי חב"ד המוכרת מאד בקראון הייטס, שהלך לעולמו בגיל 74.

ר' אפרים היה הילד הבכור שנולד לרב יעקב יהודה וחיה מייג'סקי ז"ל, בתו של החסיד המפורסם, ר' ישראל נח ("הגדול") בליניצקי ז"ל.

אביו, ר' יעקב יהודה ז"ל, היה מנהל 'בית רבקה' בקראון הייטס במשך שנים רבות עד לפטירתו בשנת 1973, יעקב יהודה הגיע משדלץ, שם התגורר לפני המלחמה. הוא היה תלמידו של הגאון הקדוש רבי אלחנן וסרמן הי"ד בישיבת ברנוביץ בבלארוס. בדרך נס הוא הצליח לחמוק מהנאצים ועשה את דרכו לסמרקנד, שם פיתח קשר הדוק עם ר' ישראל נח, לפני שהתחתן עם בתו.

ר' אפרים דוב בער נולד בסמרקנד הוא והוריו הצליחו להימלט מרוסיה ולעשות דרכם לצרפת ואז לניו יורק.

הוא היה תלמיד של ישיבות חב"ד ושמר על קשר הדוק עם הרבי מלובביץ' זצ"ל ושלח את ילדיו ללמוד ב'תומכי תמימים'. מכריו מעידים על ר' אפרים כי הוא היה תלמיד חכם גדול, לצד היותו איש משפחה מסור, שדאג להשתתף בכל השמחות והמפגשים המשפחתיים המורחבים, אפילו בשנה האחרונה בה לא חש בטוב. תמיד היה לו ווארט תורני לחלוק עם חיוכו הקורן.

אחייניתו נחמה רבין ספדה לו בחשבון הפייסבוק שלה וכתבה: "איך אני נמצאת בלוויה עם 'זום'. איך אני עומדת מול דוד שלי, מחזיקה את הטלפון שלי בידיים רועדות כך שאמי תוכל לבקש מחילה מאחיה ולקרוע קריעה?. איך אני מרחוק יכולה איכשהו להיפרד?".

"איך אני מתארת את בני דודים שלי צופים מביתם בלוס אנג'לס, בזמן שאחיהם קוברים את אביהם? איך אני מתארת את תחושת הלב שנשבר לשניים? משפחה שיושבת שבעה, כל אחת לבדה בבית משלהם? והם לא מצליחים לתת לאמא שלי חיבוק?", כך שיתפה בצמרמורת. 

הוא זכה להשאיר אחריו בנים ובנות ובני בנים ההולכים בדרך השם.

יהי זכרו ברוך.

חסיד חב''ד ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד