י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
השנה המטלטלת של לפיד

השנה המטלטלת של לפיד: מרה"מ ברוטציה ליו"ר האופוזיציה

הגלגל הפוליטי: האיש שהמריא לשיאים חדשים והיה הכי קרוב לכסא ראש הממשלה - יאלץ לבלות את התקופה הקרובה כיו"ר האופוזיציה ולתקוף את מי שהיה שותפו עד לפני רגע

השנה המטלטלת של לפיד: מרה"מ ברוטציה ליו"ר האופוזיציה
לפיד במליאה צילום: הדס פרוש, פלאש90

את הסבב הפוליטי שהסתיים אמש (שני), החל יאיר לפיד כיושב ראש סיעת 'יש עתיד' כשמפלגתו מונה 11 חברי כנסת. אלא שכוחו עלה ובמעלה הדרך הסקרים ניבאו לו כבר 15 מנדטים. משם דרכו לראשות הממשלה הייתה נראית סלולה.

לפיד, שיצא לבחירות כדמות המרכזית המהווה איום על הליכוד ובנימין נתניהו, נאלץ בלית ברירה לסגת ולמזג את סייעתו, סייעת 'יש עתיד', לסייעתו של בני גנץ 'חוסן לישראל'. שתי הסייעות הפכו בין לילה למפלגת כחול לבן, וזו נחשבה להצלחה מסחררת מבחינה פוליטית. כאשר בשיאה קיבלה מעל מיליון קולות ויותר מושבים ממפלגת הליכוד. אולם בשל משחק הגושים, הצלחה זו לא תורגמה לכיבוש השלטון. 

במהלך תקופה זו כוחו של לפיד המריא לגבהים חדשים. החיבור שלו עם גנץ אכן עבד ובמסגרת הסיכומים עם גנץ סוכם כי לפיד יכהן כראש הממשלה ברוטציה, מהלך שהוביל לתגובות ולזעם ברחוב הישראלי, עד שיש שאמרו כי הכישלון של כחול לבן היה בגלל הסכם הרוטציה וטענו שהרצון העז של לפיד להתעקש על הרוטציה נבע מהעובדה שלפיד מתקשה להתנתק מתדמיתו הכושלת כשר האוצר בממשלת נתניהו.

הביקורת הלכה והחריפה והובילה לכך שלאחר הבחירות לכנסת ה-22 הודיע חבר הכנסת יאיר לפיד, מקום 2 ברשימת כחול לבן, כי הוא מוותר על הרוטציה. הוא נימק את החלטתו בכך שהוא עשה זאת "למען האחדות". לדבריו, כאשר באופו מפתיע שהגיעה האחדות לפיחד נותר מאחור. שיש שיאמרו בהומור כי אכן הצעד לאחור שלקח לפיד הביאה. לאחדות.

לפיד וגנץ בימים טובים יותרלפיד וגנץ בימים טובים יותר

הטלטלה של לפיד נמשכה לאורך כל השנה עם קרבות בתוך ה'קוקפיט', כאשר קודם הוויתור על הרוטציה החל חבר הכנסת בוגי יעלון לתקוף את הרוטציה שמספר הקלטות וציטוטים של יעלון הופצו בכותרות - קרבות רבים שהובילו בסוף לפירוק הסופי של כחול לבן והקמת סיעת ׳יש עתיד - תל״ם׳  יחד עם אותו יעלון שתקף את לפיד בשיחות הסגורות.

את התקופה הפוליטית, שהייתה מהסוערות ביותר מאז קום המדינה, והגיעה לסיומה אמש עם חתימת ההסכם בין הליכוד לכחול לבן, צפוי לסיים יאיר לפיד בתפקיד יושב ראש האופוזיציה הבא - כאשר עתידו של לפיד לוט בערפל. ברקע האפשרות לחיבור פוליטי עם סיעת ׳ישראל ביתנו׳ בראשות ליברמן ואולי אף צירוף דמויות אחדות לקראת הבחירות לכנסת ה-24. ימים יגידו.

יצוין כי לפיד מצטיין בתפקיד אופוזיציונר וכבר מילא תפקיד זה בכנסת ה-20 כאשר תקף בכל מהלך את ממשלת נתניהו והרבה לאתגר אותם, לצד מספר מחאות ענק. גם הפעם צפוי לפיד ללחום משורות האופוזיציה. אך לדבר אחד הוא כנראה לא האמין - שאת האש יצטרך לכוון גם לשותפו עד לפני רגע בני גנץ, שהפך בכיר בממשלה ובעתיד גם ראש הממשלה.

יאיר לפיד בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד