י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בשיא פריחתו

אבל כבד: ראש הישיבה הצעיר נפטר מקורונה

הגאון רבי חיים אהרן טורצ'ין זצ"ל ראש ישיבה בישיבת הגרנ"ט בשכונת רמת שלמה בירושלים, נפטר בבית החולים 'איכילוב' בתל אביב לאחר שנדבק בנגיף הקורונה והוא בן 48 בפטירתו, ללא מחלות רקע • אבל כבד בבני ברק ובישיבה • 'בחדרי חרדים' על דמותו של ראש הישיבה הצעיר שהספיק רבות בחייו אך נגדעו בשיא פריחתו

אבל כבד: ראש הישיבה הצעיר נפטר מקורונה
הגאון רבי חיים אהרן טורצ'ין זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

אבל כבד בבני ברק ובישיבת הגרנ"ט המפורסמת ברמת שלמה בירושלים: הגאון רבי חיים אהרן טורצ'ין זצ"ל, ראש ישיבה בישיבת הגרנ"ט בשכונת רמת שלמה בירושלים, נפטר בבית החולים 'איכילוב' בתל אביב, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה והוא בן 48 בפטירתו. 

רבי חיים אהרן זצ"ל נדבק בנגיף ואושפז בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק, הוא היה בריא לחלוטין ללא מחלות רקע. במוצאי שבת האחרון מצבו הדרדר והוא הועבר לאיכילוב, שם חובר למכונת ה'אקמו'. שר התורה הגר"ח קנייבסקי הוסיף לו את השם 'חזקיהו' - אך למרבה הצער הוא נפטר לביתו עולמו. 

המנוח זצ"ל נולד בה' טבת תשל"ב לאביו הגאון רבי יונה ראובן טורצ'ין, ראש ומקים את ישיבת 'הגרנ"ט' ורבה של העיר יהוד במשך עשרות שנים, ולאמו מרת חנה רחל. סבו הגאון רבי ניסן זצ"ל, שהיה מקורב למרן בעל ה'חזון איש' זצ"ל וכיהן כרבה של יהוד ופתח שם את ישיבת 'אור יצחק', ובנו רבי יונה העביר את הישיבה מיהוד לירושלים - שם הציל בחורים מהרחוב וקרא לישיבה "הגרנ"ט" על שם אביו רבי ניסן זצ"ל.

בבחרותו למד בישיבת תפרח שם היה לאחד מטובי הבחורים והיה מהבוגרים החשובים והמפורסמים של הישיבה. היה מקושר מאוד לרבו ראש הישיבה הגאון רבי אביעזר פילץ.  

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו מרת שולמית שתחי', בתו של הגאון רבי שמואל וולף מבני ברק, חתנו של הצדיק רבי משה טורק שליט"א. 

מדובר באחד האנשים המיוחדים שקשורים בחינוך תלמידים, מי שבמשך שש עשרה שנה משמש כראש ישיבה בישיבת הגרנ"ט בשכונת רמת שלמה בירושלים. היה מסור בלב ונפש לכל אחד מהבחורים. תלמידים שמגדירים אותו אומרים: הוא היה "ליבם של ישראל" בטוב ליבו לבחורים ועברו תחת ידו מאות בחורים. 

אחד התלמידים סיפר ל'בחדרי חרדים', "בישיבה הוא רומם את הבחורים שבאו מבתים הרוסים ורבי חיים אהרן הרים אותם מעמק הבכא ועזר להם לבנות בתים בישראל והיה דואג לכל צרכיהם, בכל יום היה נוסע מביתו שברחוב גבעת פנחס בקרית ויז'ניץ בבני ברק, לרחוב הרב אברהם פתאל ברמת שלמה בירושלים ומוסר את נפשו במסירות למען הבחורים". 

התלמידים מספרים שהמנוח היה כל כולו מלא באהבת ישראל, רצינות, הוא היה אברך צעיר אבל מורם מעם בצורה מופלאה.

פטירתו הכתה בהלם את כל תלמידיו, שהעתירו והתפללו לרפואתו ודואגים על עתיד קיום הישיבה שהייתה תלויה ברבי חיים אהרן בלבד ונותרה כצאן ללא רועה. 

רק בחורף האחרון ייסד ישיבה חדשה לצעירים מצוינים בעיר בני ברק, שנערכה במעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין. ישיבה הייתה אמורה להיפתח בזמן אלול הקרוב.  

הוא הותיר אחריו דור ישרים מבורך 14 ילדים, בנים ובנות, שמתוכם זכה להשיא רק חמישה.,

מסע הלוויה בשעה 12:30 בצהריים בבית החיים פוניבז' בבני ברק שם ייטמן, מסע הלוויה בהשתתפות בני המשפחה והקרובים בלבד כפי ההנחיות. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

בהוראת הרבנים נפתחה באופן מיידי קרן להצלת המשפחה. לתרומות>>>

הרב חיים אהרן טורצ'ין ישיבת הגרנ"ט קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד