י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נכנס חמוש במצ'טה

רצח חרדי ודקר עוד ארבעה ולא יועמד לדין

בית המשפט קבע כי המפגע שדקר חמישה חרדים וגרם למותו של אחד מהם בחג החנוכה בניו יורק בחודש דצמבר האחרון, אינו כשיר לעמוד לדין

רצח חרדי ודקר עוד ארבעה ולא יועמד לדין
הרוצח באחד הדיונים בבית המשפט צילום: באדיבות המצלם

תומס גראפטון בן 37, שדקר חמישה חרדים וגרם למותו של אחד מהם בחג החנוכה בניו יורק בחודש דצמבר של שנת 2019, אינו כשיר לעמוד למשפט, כך קבע בית המשפט הפדרלי בווייט פליינס.

השופטת קתי סייבל קבעה כי גרפטון הרוצח סובל ממספר מחלות נפש וכי הוא אינו כשיר לעמוד לדין, השופטת ציינה כי הרוצח "אינו מסוגל לזכות לייצוג מטעם ההגנה".

השופטת קבעה את הדברים לאחר פרסום מסקנות הדו"ח הפסיכולוגי המשטרתי, היא הורתה לשלוח את הרוצח למוסד טיפולי, שם ייקבע באופן סופי האם ישנו סיכוי כי יעמוד למשפט בעתיד. השופטת הורתה לבית הכלא בו שוהה גראפטון לדווח על כל שינוי במצבו במהלך החודש הקרוב.

האירוע התרחש בחג החנוכה בבית הכנסת של הרב רוטנברג, מי שמוכר כאדמו"ר מקוסון פארשיי. אז דקר הרוצח חמישה אנשים, מתוכם היה ר' יוסף נוימן הי"ד, שנפטר מפצעיו לאחר מספר חודשים.

היה זה לאחר שגבר אפרו-אמריקני שכיסה את פניו בצעיף, נכנס חמוש במצ'טה לבית הכנסת של הרב רוטנברג - האדמו"ר מקוסון-פארשעיי - בשכונת פורשיי במונסי והחל לדקור אנשים.

האברך יוסי גליק היה גיבור פיגוע הדקירה. גליק רדף אחרי המחבל ממונסי שנמלט לרכבו והספיק להסתכל ולזכור את מספר הרכב של המחבל - שניות לפני שנמלט. מצלמה שקוראת לוחיות זיהוי איתרה את המחבל בגשר ג'ורג' וושינגטון.

יוסי זרק שולחן על הדוקר, שבינתיים הספיק לפצוע חמישה אנשים ואמר כי, "הדוקר היה מתוסכל שזרקתי עליו את השולחן. הוא חטף את זה בראש. פחדתי מאד. אבל הייתי חייב לעשות את זה".

בתושייתו מנע יוסי אסון גדול עוד יותר וגרם באמצעות השלכת השולחן - לבריחתו של התוקף מהמקום.

מונסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד