י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
קידוש השם

הסקר הממשלתי קבע: רוב מוחץ של המגזר החרדי מקפיד על ההנחיות

סקר לפ"מ שמתפרסם היום מראה כי רוב מוחץ של המגזר החרדי נשמעים להנחיות משרד הבריאות בכל הנוגע לנגיף הקורונה • 95.1% מהציבור החרדי מקפידים לחבוש מסיכה • 92.2% מקפידים על שמירת מרחק של 2 מטרים 

הסקר הממשלתי קבע: רוב מוחץ של המגזר החרדי מקפיד על ההנחיות
חסיד במאה שערים צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

95.1% מהציבור החרדי מקפידים לחבוש מסיכה בכל יציאה מהבית, כפי הנחיות משרד הבריאות - כך עולה מסקר לפ"מ במגזר. 2.6% טוענים שלא מסוגלים לחבוש כיוון שהיא מפריעה להם, אחוז אחד חושבים שאין צורך במסיכה אך נזהרים שלא להדבק ו-1.3% לא מבינים את ההנחיות.

כמו כן, 92.2% מקפידים על שמירת מרחק של 2 מטרים בכל מפגש עם אנשים, 7% אמרו שלא ניתן לשמור מרחק שכזה, 0.2% לא הבינו את הנחיות משרד הבריאות ו-0.7% לא חוששים שידבקו.

88.9% מהמגזר החרדי מקפידים על שטיפת וחיטוי הידיים אחרי כל יציאה מהבית ו-3.9% חובשים כפפות ולכן לא חוששים שידבקו. 1% אמרו שהמסרים של משרד הבריאות לא מובנים להם ו-6.3% לא מסוגלים לזכור כל פעם.

לגבי איסור נסיעה של יותר משני אנשים באותו הרכב, 92.8% מהנשאלים ענו שהם מקפידים על ההנחיה, 4.4% ענו שזה לא אפשרי מבחינת העבודה והחיים השוטפים, 0.9% לא הבינו את ההנחיות ו-1.9% נזהרים מהנוסעים ולא חוששים להדבק.

עוד עולה מהסקר, כי 84.4% מהציבור החרדי מקפידים שלא לצאת למרחק של יותר ממאה מטרים מהבית שלא לצורך, 12.5% יוצאים גם לצרכים אחרים ממה שמותר בתקנות, 2.2% נזהרים שלא להדבק ו-0.8% לא הבינו את המסרים של משרד הבריאות.

על הניתוק מההורים ובני המשפחה המבוגרים, 3.9% ענו שההגבלות יוצרות עליהם קושי בהצטיידות במוצרי מזון ותרופות ואין להם איך לסייע מרחוק, 11.7% ענו שיש להם קושי ביצירת קשר באמצעים דיגיטליים ולכן אין להם אפשרות לתמוך בהם מרחוק, 20.1% ענו שלמרות הקשר הדיגיטלי הבדידות והניתוק מקשים עליהם מאוד ו-64.3% מבינים את המצב והתארגנו לכך מראש.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד