י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
יותר מ-1,400 ביממה

למרות המשטר הנוקשה: המדינה מתמודדת עם גל התפרצות שני

תחילה, סינגפור התמודדה טוב עם נגיף הקורונה ובזכות משטר נוקשה הצליחה לבלום אותו. כעת סינגפור חווה התפרצות שנייה שמתפשטת במהירות ודווח ביממה האחרונה על 1400 נדבקים חדשים • עיקר מוקד ההדבקה החדש - עובדים זרים

למרות המשטר הנוקשה: המדינה מתמודדת עם גל התפרצות שני
חיטוי רחובות מפני הקורונה צילום: פלאש 90

סינגפור, עיר-מדינה שבה חיים 5 מיליון איש, הצליחה לבלום את התפשטות הקורונה בזכות משטר נוקשה של בדיקות ומעקב אחרי אזרחים. ובארגון הבריאות העולמי שיבחו את ההתנהלות של סינגפור במשבר הקורונה.

אך למרות החדשות הטובות שהיו בה בהתחלה, כעת סינגפור מתמודדת עם גל התפרצות חוזרת שמתפשט במהירות. רשויות הבריאות בסינגפור, דיווחו על זינוק במספר חולי הקורונה במדינה. יותר מ-1,400 נדבקו ביממה (שיא יומי), ומספר הנדבקים עלה ליותר מ-8,000. כמעט כל הנדבקים החדשים מגיעים ממעונות של עובדים זרים. 11 מתו עד כה.

מאז שהרשויות החלו לבדוק בצורה מקיפה את העובדים הזרים שחיים במעונות צפופים, נרשמה עלייה חדה במספר הנדבקים. רבים מהנדבקים הם פועלי בניין מדרום אסיה. כ-200,000 עובדים חיים במעונות, ובדרך כלל עובדים שעות ארוכות ומרוויחים 400 או 500 דולר בחודש, במדינה עם גורדי שחקים וקניונים רבים.

בעקבות הביקורת על התנאים הירודים שבהם חיים העובדים הזרים, העבירה הממשלה אלפי עובדים לאתרים אחרים – כולל לדירות ול"בתים צפים" - שמשמשים בדרך כלל את התעשיות שפועלות מול חופי המדינה. הרשויות מקוות שפינוי העובדים הזרים יצמצם את סיכויי ההידבקות. כמה מעונות שבהם היה מספר גבוה של נדבקים הושבתו, והעובדים נדרשו לשהות בבידוד של שבועיים במעונות.

ראש ממשלת סינגפור, לי הסיין לונג, הזהיר בסוף השבוע שמספר העובדים הזרים שנדבקו בקורונה יעלה ככל שהבדיקות יימשכו. "למזלנו לרוב המכריע של הנדבקים יש תסמינים קלים מכיוון שהעובדים צעירים", אמר ראש הממשלה.

לי הסיין לונג הוסיף שהממשלה בסינגפור מנסה להפסיק את התפשטות הנגיף במעונות, אך במקביל הדגיש ש"ייקח קצת זמן עד שיהיו תוצאות, ולכן אנחנו צריכים לצפות לעוד מקרים של נדבקים במעונות במשך זמן רב יותר".

סינגפור הציגה החודש צעדים נוקשים לבלימת התפשטות הנגיף. בין השאר היא סגרה בתי ספר וקראה לתושבים להישאר בבתים. מאז חלה ירידה במספרם של האזרחים המקומיים שנדבקו בנגיף – היום דיווחה סינגפור שמבין הנדבקים החדשים רק 16 הם מקומיים או תושבים עם אשרות שהייה קבועות.

סינגפור קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד