י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מגיפת הקורנה

אחרי 24,114 קרבנות: איטליה מתחילה להתאושש

לאחר תקופה קשה בה ספרו באיטליה 24,114 קרבנות, המדינה מתחילה להתאושש. היום הודיעו במדינה כי הממשלה תכריז עד סוף השבוע הנוכחי על שורת צעדים להקלת הסגר הכללי

אחרי 24,114 קרבנות: איטליה מתחילה להתאושש
אילוסטרציה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

איטליה חוותה את מגיפת הקורונה באופן הקשה ביותר ממדינות אירופה כאשר קרוב ל-200 אלף אנשים אובחנו בה כחולים בנגיף. מערכת הבריאות בצפון המדינה קרסה כליל תחת עומס החולים ומאות רופאים ואנשי צוות רפואי נדבקו במחלה. סגר מלא הוטל במדינה להתמודדות עם הנגיף הקטלני, כעת נראה כי אט אט איטליה מתחילה להתאושש.

היום איטליה הודיעה כי תכריז עד סוף השבוע הנוכחי על שורת צעדים להקלת הסגר הכללי, שנועד להיאבק במגפת הקורונה הקשה שפדה את המדינה וכי הם ייכנסו לתוקף כבר ברביעי בחודש מאי.

ראש הממשלה האיטלקי ג'וזפה קונטה, הכריז על ההקלות על הסגר, ואמר כי: "הלוואי ויכולתי להגיד 'בואו פשוט נפתח הכל', אבל החלטה כזו תהיה חסרת אחריות ורק תגרום לעלייה מחדש ש לעקומת התמותה באופן שיימחק את כל מה שעמלנו להשיג בחודש החולף".

קונטה הוסיף "עלינו לפעול על בסיס תוכנית הפתיחה מחדש הלאומית, שלוקחת בחשבון את ההבדלים האזוריים", אמר קונטה בהתייחסות לכך שעיקר מקרי הקורונה התרחשו במחוזות הצפוניים בעוד מחוזות רבים בדרומה ומרכזה של המדינה נפגעו פחות באופן משמעותי.

הסגר הכללי שהוטל על איטליה נאכף על ידי כוחות המשטרה והצבא והשבית באופן כמעט ומוחלט את רוב תחומי המסחר והתעשייה במדינה. בשבוע שעבר הורשו חנויות ספרים, חנויות בגדי ילדים וחנויות לכלי יצירה ותפירה לפתוח את שעריהם למספר מוגבל של לקוחות, מהלך שזכה בעיקר לביקורת מצד בעלי החנויות.

מגפת הקורונה באיטליה גבתה את חייהם של 24,114 בני אדם ו-181,000 אובחנו כנדבקים בנגיף.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד