ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
המשבר הפוליטי הבא?

המועצת תתערב? ב'אגודה' לא מוותרים על פסקת ההתגברות

ההסכם שנחתם אמש בין כחול לבן לבין הליכוד אמנם מביא הישג חרדי בדמות חוק גיוס מספק, אך באגודת ישראל דורשים דבר נוסף - פסקת ההתגברות • האם המועצת תתערב?

המועצת תתערב? ב'אגודה' לא מוותרים על פסקת ההתגברות
חברי אגודת ישראל צילום: באדיבות המצלם

ההסכם הפוליטי להקמת ממשלת אחדות בין הליכוד לכחול לבן שכולל בתוכו את סעיף 24 ומאמץ את עמדת הסיעות החרדיות בחוק הגיוס, לא מספק את סיעת אגודת ישראל וכעת הם דורשים את פסקת ההתגברות כדי לבסס את החוק שעלול להיפסל על ידי בג"צ.

הבוקר (שלישי) פרסם עיתון 'המבשר' המזוהה עם סגן השר מאיר פרוש - נציג אגודת ישראל, תזכורת מכינוס המועצת הדרמטית שפתחה את הפלונטר הפוליטי סביב חוק הגיוס, שאף גרר לפירוק הממשלה והליכה לבחירות בו דרשו האדמו"רים לחוקק את פסקת ההתגברות.

בכתבה שמצטטת את החלטת מועצת גדולי התורה שדרשה אז מנציגי אגודת ישראל בכנסת לתמוך בחור הגיוס, רק במקרה והיעדים יקבעו על ידי הממשלה. אז דרשו במועצת מסיעת אגודת ישראל לפעול בנוסף כדי לקבוע כי יחוקק חוק פסקת ההתגברות כדי לעגן על החקיקה.

הדרישה מגיעה גם היום לאחר פרסום החקיקה שתתגבש עם כינון הממשלה, כשהערכה היא כי חוק הגיוס המוצע לא יעמוד במבחן בג"צ ועלול להיפסל כמו שאר חוקי הגיוס בעבר, ולכן מאתגרים באגודת ישראל ומזכירים את התחייבותם לחוקק גם את פסקת ההתגברות שתמנע את פסילת החוק.

ב'המבשר' נכתב הבוקר בכתבה המשוחזרת מכ"ב אייר שנה שעברה. "באותה התייעצות נמסר שהליכוד מתחייב להיביג בכנסת את חוק יסוד השפיטה שמטרתי לצמצם כת השפעת השופטים כך שלא יכולו בין השאר גם לפסול החלטות ממשלה". כשהמטרה היא לתת הגנה לחוק הגיוס הצפוי.

ספק גדול אם הליכוד אכן יסכים לדרישה של אגודת ישראל לחוקק את 'פסקת ההתגברות' למרות התחייבותם בהסכם שנחתם, כאשר הערכה היא שבכחול לבן יסרבו בתוקף לבקשה. אך המצב הפוליטי עלול להסתבך כאשר מועצת גדולי התורה תדרוש להתעקש בעניין ושמא אף למנוע את כניסתה של סיעת 'אגודת ישראל' לממשלה.

מועצת גדולי התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד