ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"וירוס שהעולם לא מבין"

יו"ר ארגון הבריאות העולמי מזהיר: הגרוע עוד לפנינו

יו"ר ארגון הבריאות העולמי, ד"ר טדרוס אדהנום גברייסוס מזהיר בעקבות שורת הקלות על אזרחים שהחלו במדינות רבות והוא אומר כי "הרע מכל בהקשר למגפת הקורונה עוד לפנינו"

יו"ר ארגון הבריאות העולמי מזהיר: הגרוע עוד לפנינו
אילוסטרציה צילום: pixabay

מדינות רבות בעולם מתחילות לגלות סימני התאוששות מהנגיף וחלקן אף מסירות את הסגר בהדרגה ומקלות בהנחיות. גם בארץ החלו השבוע להקל את ההנחיות לציבור ואף שוקלים הקלות נוספות.

בעקבות כך יצא היום ראש ארגון הבריאות העולמי בקריאה לכל אותן מדינות המקלות את הסגר, ואמר כי שיא המגיפה עוד לפנינו, וטען כי צריך להיזהר בהקלת ההנחיות.

יו"ר ארגון הבריאות העולמי, ד"ר טדרוס אדהנום גברייסוס, אמר היום, כי הרע מכל בהקשר למגפת הקורונה עוד לפנינו. הוא הזהיר מדינות שהחלו לשחרר את הסגר והוסיף כי: "ההקלות הן לא סוף המגפה בשום צורה". גברייסוס לא ציין בדברים כיצד יתבטא "הגרוע מכל", אך בעבר הוא הזהיר לגבי התפשטותו עתידית של הנגיף ברחבי אפריקה.

לדבריו, מחקרים חדשים מראים כי רק חלק קטן מהאוכלוסייה, 2%-3%, מפתח נוגדנים לנגיף. יו"ר הארגון אמר כי מדובר "בווירוס שרוב העולם לא מבין" והוסיף כי סיום המגיפה יצריך מאמץ ממושך.

בינתיים, במשרד הבריאות שוקלים בחיוב להחזיר לפעילות את המכונים ומרפאות החוץ כבר ב-1 במאי - פחות משבועיים מהיום. למרות ההקלות, היום נערכים מקבלי ההחלטות לקראת האפשרות להטלת סגר נוסף - מתום יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, ועד לצאת יום העצמאות.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד