ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בעקבות פניית הארגון

נתניהו יאפשר שאלות עיתונאים בתדרוכי הקורונה

ארגון העיתונאים פנה אמש יחד עם שלושת ראשי חברות החדשות בטלוויזיה במכתב לראש הממשלה לאפשר שאלות עיתונאים בתדרוכי הקורונה | היום יצרה דוברת ראה"מ קשר עם אנשי הארגון והבהירה כי יש כוונה לאפשר בתדרוכים הבאים שאלות עיתונאים בהתאם למגבלות הריחוק

נתניהו יאפשר שאלות עיתונאים בתדרוכי הקורונה
בנימין נתניהו צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

לאחר פניית ארגון העיתונאים לראש הממשלה בנימין נתניהו, בבקשה לאפשר שאלות עיתונאים בהצהרות שהוא מוסר מידי כמה ימים בנושא הקורונה, דוברת ראש הממשלה, שיר כהן, שוחחה עם אנשי הארגון ועדכנה כי יש כוונה לפתוח את תדרוכי נתניהו בנושא הקורונה לשאלות עיתונאים, בהתאם למגבלות הריחוק.

אתמול (שני) שוגר מכתב לראה"מ נתניהו מאת יו"ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ'יצקי ואחראית חופש העיתונות ענת סרגוסטי ביחד עם שלושת ראשי חברות החדשות הטלוויזיוניות – מנכ"ל חדשות 12 אבי וייס, מנכ"ל חדשות 13 ישראל טוויטו ומנהל חטיבת החדשות בתאגיד השידור הציבורי ברוך שי.

בין שורות המכתב: "עיתונאים הם משרתי ציבור. הצהרות לציבור הן חשובות ככל שיש בהן מידע בעל חשיבות ועניין לציבור, אבל אי אפשר להמעיט בחשיבות שיתוף העיתונות והעיתונאים במהלך הפומבי הזה ולאפשר להם לשאול שאלות. זו פרקטיקה מקובלת, ידועה, נוהגת בכל המדינות הדמוקרטיות, וקשה להפריז בחשיבותה".

לדבריהם: "מאז פרוץ משבר הקורונה, נוהג ראש הממשלה להצהיר הצהרות ובהן מידע חשוב לאזרחים באשר לתקנות ומצב המגיפה בארץ, אך אינו מאפשר לעיתונאים לשאול שאלות אותו או מי מהאנשים האחרים באירועים הללו, בשונה ממה שקורה במדינות אחרות בעולם. כמו במדינות אחרות, אפשר גם כאן לייצר מנגנון שיאפשר לעיתונאים ממגוון כלי התקשורת להציג שאלות לראש הממשלה לפי תור, או במגבלות זמן, או כל מנגנון שוויוני אחר. חשוב לציין שמדובר במקרה נדיר שבו שלושת ראשי חברות החדשות מצטרפים לקריאה משותפת בנושא ציבורי", כך במכתב.

כאמור, דוברת ראש הממשלה עדכנה היום כי יש כוונה לפתוח את התדרוכים הבאים לשאלות עיתונאים בהתאם למגבלות הריחוק שקבע משרד הבריאות.

 

ארגון העיתונאים תדרוך ראש הממשלה בנימין נתניהו קורונה מסיבת עיתונאים הצהרה לתקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד