ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
לא עובר לסדר היום

ארדן דורש לחקור את אירועי מאה שערים ולהשעות את השוטרים

חשבתם שהסיפור יטואטא ויישכח, אז זהו שלא. השר גלעד ארדן לא מניח לאירועי מאה שערים לעבור ללא טיפול ודורש מהמחלקה לחקירות שוטרים לפתוח בחקירת מקרי תקיפת עורך דין חרדי ללא סיבה וכן השלכת רימון ההלם שפצע את זיסי מרגליות| בינתיים הוא דורש את השעיית השוטרים

ארדן דורש לחקור את אירועי מאה שערים ולהשעות את השוטרים
משטרה במאה שערים צילום: יאיר לוי, פלורליסט

חמישה ימים לאחר האירוע החריג בשכונת מאה שערים, עם השלכת רימון ההלם שפצע את הילדה זיסי מרגליות ובעקבות אירוע בו הותקף עורך דין חרדי תושב השכונה, השר לביטחון פנים גלעד ארדן מתעקש על פתיחת חקירה כנגד השוטרים התוקפים ומבקר את התנהלות המשטרה בפעילותם בשכונה החרדית.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, פנה היום (שלישי) במכתב לראש המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים קרן בר מנחם ולשר המשפטים אמיר אוחנה בבקשה לוודא כי נפתחה ומנוהלת חקירה של מח"ש כנגד השוטרים המעורבים באירועים בשכונת מאה שערים, כשהוא דורש חקירה מהירה וכי מסקנותיה יפורסמו לציבור בהקדם בכדי שניתן יהיה לקבל את ההחלטות המתאימות באירועים אלה ולשמור על אמון הציבור במשטרה.

ארדן כותב במכתבו כי: "תפקידם של המשטרה במערכה הוא קריטי ואני מעריך מאוד את פעילותם המסורה ותרומתם להצלחת המאבק. אולם, גם במשימה המורכבת הניצבת בפנינו עלינו להקפיד ולוודא שהאכיפה המבוצעת כלפי אזרחי ישראל תתבצע ברגישות ובשיקול הדעת וללא שימש בכוח מופרז או שלא לצורך".

השר ארדן מטיח ביקורת כלפי שוטרי המחוז שפעלו בשכונה החרדית וכותב, "בימים האחרונים אירעו לצערי מספר מקרים חריגים המעלים אצלי ואצל רבים בציבור שאלות קשות בנוגע להתנהלות השוטרים המעורבים בהם: כוונתי לאירוע בו נפצעה זיסי מרגליות בשכונת מאה שערים בירושלים כתוצאה מזריקת רימון הלם באיזור מגורים צפוף וכן לאירוע בו נראית קבוצת שוטרים שאחד מהם דוחף בכוח רב אזרחי חרדי אל מול עיני חבריו מבלי סיבה הנראית לעין".

כאמור, ארדן דורש לוודא כי הנושא נחקר במחלקה לחקירות שוטרים, "ככל הידוע לי, המקרים הועברו לבדיקת המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים. אני מבקש מכם לוודא ששני המקרים מטופלים ונחקרים בדחיפות וביסודיות, ושהמסקנות בעניינם של השוטרים והמעורבים יתפרסמו פומבית ובהקדם, על מנת לשמור על אמון הציבור במשטרה".

עוד דורש השר לביטחון פנים להשעות את השוטרים שפגעו בעורך הדין החרדי ובילדה הקטנה עד לסיום החקירה וכותב: "בכל הנוגע לשוטר או לשוטרים שתועדו דוחפים את האזרח ללא כל סיבה נראית לעין - על פניו קיימת לעמדתי הצדקה להשעות את המעורבים מתפקידם עד לסיום החקירה בעניינם".

גלעד ארדן זיסי מרגליות אלימות שוטרים תקיפת חרדי המחלקה לחקירת שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד