י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לאחר הסאגה • "מכתב מרן הגר"ח הושהה"

פרסום ראשון: גדו"י; אם לא יפתחו הישיבות, נשקול צעדים חריפים

התפתחות דרמטית בציבור הליטאי בצל החזרה לשגרה בהודעה נדירה ומשותפת מבתי גדולי הדור שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין נאמר כי המכתב שהוציא שר התורה מושהה, אך באם לא יהיה הסדר מצד הרשויות גדולי הדור ישקלו צעדים חריפים מאוד

פרסום ראשון: גדו"י; אם לא יפתחו הישיבות, נשקול צעדים חריפים
הגרי"ג אדלשטיין בביקור אצל שר התורה צילום: שוקי לרר

התפתחות דרמטית בציבור הליטאי בצל החזרה לשגרה בהודעה נדירה ומשותפת מבתי גדולי הדור שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין נאמר כי המכתב שהוציא שר התורה מושהה לעת עתה אך באם לא יהיה הסדר מצד הרשויות גדולי הדור ישקלו צעדים חריפים מאוד.

תחת הכותרת "להוציא מליבם" נכתב כי עקב פרסומים שקריים וחסרי בסיס, עלינו להבהיר ולעדכן, כי גדולי הדור כואבים על כל יום של ביטול תורה, ופועלים רבות בתיאום הדוק מאז תחילת משבר הקורונה כדי לפתור בהקדם המיידי את העניין.

אמש בשעה מאוחרת כתב מרן הגר"ח שליט"א מכתב בו הוא מורה כי צורך המצב הוא לפתוח את המוסדות בכפוף לכללי הזהירות ותורה מגנא ומצלא, כשהמכתב נשלח מביתו לצירוף חתימתו של מרן הגר"ג שהיה שותף לכל המהלכים בנושא.

"מרן הגר"ג שליט"א ביקש לעלות ולשוחח עם מרן הגר"ח וללבן נקודות צדדיות שהושפעו מהמכתב, ולכך נעתר מרן הגר"ח וביקש שלא לפרסם לעת עתה את המכתב. ואכן במהלך היום סוכמו הדברים בין גדולי הדור במשותף, והוקם צוות פעולה למצוא את הדרך הנכונה להביא לפתיחת הזמן, בו יפעלו הרה"ג חיים אהרון קאופמן, והרב שמואל ליטוב. הצוות יפעל בתיאום עם חברי הכנסת של דגל התורה ויכנס לעובי הקורה כדי לרכז מול המשרדים הרלוונטים את הדרכים לפתיחת כלל המוסדות בהקדם".

"בהוראת מרן הגר"ח יושהה לעת עתה פרסום המכתב עד להשגת המתווה על הצד הטוב ביותר בס"ד. על דעת גדולי הדור שליט"א הוחלט, כי אם לא יענו ותמשך גרירת הרגלים ולא תהיה התקדמות מעשית, גדולי הדור ישקלו צעדים חריפים מאוד".

תוך כך הכתב יאיר שרקי שחשף את דבר המכתב מפרסם כי שידור שיחתו של ראש הישיבה הרב אדלשטיין שתוכנן לשעה 21:30 נדחה "עקב בעיות בהעברת השידור".

הגר''ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד