י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"האסטרטגיה לא הוכיחה את עצמה"

'העבודה' - הסוף: עמיר פרץ נכנס סופית לממשלת נתניהו

עמיר פרץ הודיע רשמית על כניסה לממשלת נתניהו וגנץ יחד עם חבר כנסת יחיד נוסף והסביר: "שנים ארוכות שכל מנהיגי מפלגת העבודה (כולל אני עצמי) החליטנו לשרת את העם מהאופוזיציה. לצערי, האסטרטגיה הזאת לא הוכיחה את עצמה" | כן הוסיף: "ההתבדלות וההקצנה בשנים האחרונות הן שהפכו את מפלגת העבודה לנישתית והביאו אותה לשפל בדעת הקהל"

'העבודה' - הסוף: עמיר פרץ נכנס סופית לממשלת נתניהו
בנימין נתניהו/עמיר פרץ צילום: הדס פרוש, פלאש 90/מארק ישראל סלאם, POOL

למרות התחייבותו במערכת הבחירות שלא יישב תחת ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואף הגדיל והסיר את השפם כגימיק תקשורתי כדי לחדד את התחייבותו שלא לשבת עם נתניהו - הערב (שלישי) מודיע חבר הכנסת עמיר פרץ באופן רשמי כי מפלגת העבודה המרוסקת תחבור לממשלת האחדות בראשות נתניהו וגנץ.

בהודעה ארוכה ששוברת את שתיקתו של יו"ר 'העבודה' עמיר פרץ בחודש האחרון הוא בישר למצביעי 'העבודה': "מצטרפים לממשלת אחדות שיוויונית, מפלגת העבודה חוזרת למנהיגות הלאומית". כשלמפלגה הובטחו תפקידי שרים לשני המצטרפים, משרד הכלכלה לעמיר פרץ ומשרד הרווחה לח"כ איציק שמולי.

פרץ הסביר את החלטתו: "החלטנו להצטרף לממשלת אחדות שוויונית עם רוטציה שתביא לחילופי שלטון בין בנימין נתניהו לבני גנץ. בעוד שנה וחצי אנו נהיה שותפים לכניסתו של בני גנץ לתפקיד ראש הממשלה ה-13 של מדינת ישראל", כשהוא מציין "החלטנו להשיב את מפלגת העבודה להיות גורם חשוב, משמעותי ומשפיע על מדיניות ממשלת ישראל".

בפוסט הסביר פרץ כי בפועל פעלו במפלגה 'העבודה' מייד לאחר הבחירות להקים ממשלה בראשותו של בני גנץ וכך הם עושים, כשבפועל הם מכתירים את גנץ שיכנס מעשית לתפקיד בעוד שנה וחצי, פרץ טוען כי "במערכת הבחירות הקודמת יכולנו לקבל כל תביעה שהיינו דורשים אילו רק היינו מצטרפים לממשלת ימין צרה לבדנו. אך פעלנו ללא הרף כדי להגיע להרכבת ממשלה בה גנץ יהיה ראש הממשלה, כפי שהבטחנו".

עוד הסביר פרץ כי "שלוש מערכות בחירות רצופות הסתיימו ללא הכרעה. המצב הזה הביא אותי לקבל החלטה שאני יודע שתעלה לי בביקורת. אך תפקידי הוא להסתכל על מצב המדינה, מצב החברה הישראלית והמציאות הפוליטית, ולהעמיד את האינטרס של הציבור בראש סדר העדיפויות. האם אמירות הקמפיין או גודל השעה וההזדמנות להיטיב עם הציבור הישראלי ולהיות שם בשבילו".

"אנחנו מצטרפים לממשלת אחדות שוויונית עם רוטציה בתפקיד ראש הממשלה, לא לממשלת ימין", בישר פרץ שביקר את חבריו להנהגת 'העבודה' בעבר בכך שכתב כי "שנים ארוכות שכל מנהיגי מפלגת העבודה (כולל אני עצמי) החליטנו לשרת את העם מהאופוזיציה. לצערי, האסטרטגיה הזאת לא הוכיחה את עצמה. המדינה לא הרוויחה מזה ומפלגת העבודה לא גדלה מזה, רק הלכה והצטמקה".

במטרה לשכנע את תוכמיו שיאלצו להצביע על כניסת המפלגה לממשלה בועידת המפלגה ביום ראשון, הסביר חבר הכנסת פרץ כי בין שרי הממשלה הצפויים גם רבים מחברי 'העבודה' לשעבר בהם: "יו"ר ההסתדרות עד לפני שנה אבי ניסנקורן הוא שר המשפטים, אלון שוסטר, בשר מבשרה של תנועת העבודה במשך שנים, משיב את משרד החקלאות אל ידיה הנאמנות של ההתיישבות העובדת, בממשלה כזאת מפלגת העבודה חייבת להיות, ואסור לה לברוח מהאחריות הזאת".

פרץ שואף קדימה וצפוי להתחבר פוליטית עם 'כחול לבן' לסיעה אחת; "ההתבדלות וההקצנה בשנים האחרונות הן שהפכו את מפלגת העבודה לנישתית והביאו אותה לשפל בדעת הקהל. לכן החיבור הטבעי צריך להיות קודם כל לסיעה גדולה ומשפיעה בכנסת ובממשלה. סיעה שיותר ממחציתה צמחה בתנועת העבודה והם שותפים אידאולוגיים שלנו יותר מחלק מסיעות האופוזיציה. עשייה והשפעה הייתה תמיד דרכה של מפלגת העבודה, ובזמן הכל כך חשוב הזה עלינו לחזור לדרך זו", הסביר.

ממשלת אחדות מפלגת העבודה עמיר פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד