י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דובר היידיש שהציל חיים נדם

הגוי המפורסם בברוקלין החרדית מת מקורונה

בברוקלין החרדית נעלמה מהנוף לעולמי עד: דמותו של הגוי שהציל חיים כמתנדב 'הצלה' וכדובר יידיש פרפקט שבאמצעותה שימח נפשות רבות | הוא נדבק בקורונה והלך לעולמו בשנות ה-50 לחייו | בקהילות החרדיות הקימו קרן צדקה לאלמנתו שנותרה עם 5 יתומים

הגוי המפורסם בברוקלין החרדית מת מקורונה
ויליאם ריצ'רד הרל ג'וניור צילום: באדיבות המצלם

ויליאם ריצ'רד הרל ג'וניור, הגוי המוכר והאהוב ביותר בברוקלין, נפל גם הוא קרבן לנגיף הקורונה והלך לעולמו בשנות החמישים לחייו.

הגוי לא היה סתם עוד אדם, הוא היה איש מדהים, מלא אהבה וחביבות לקהילה החרדית. בכל מצב היה שמח ומבדח עם חוש ההומור והלב האדיב שלו. הוא היה חבר של כולם, והיה אהוב על אנשים מכל גווני הקשת, יהודים כגויים, הוא היה גוי אפרו אמריקני דובר יידיש מושלמת שרכש בשנים הרבות בהן הסתובב אצל יהודים חסידיים.

הוא שימש כנהג 'הצלה' בהתנדבות במשך שנים רבות בשבתות, והיה שותף להצלתם של יהודים רבים.

הוא השאיר אחריו אלמנה עם חמישה ילדים, הקהילות החרדיות בברוקלין הקימו בשבילו קרן צדקה, וקוראים לכל התושבים היהודים לקדש שם שמיים ולעזור לאלמנה.

ויליאם היה מוכר למעלה מעשרים שנה כדובר יידיש, איתה היה מופיע בשמחות בקהילות החרדיות, הוא היה מספר ש"לחתן ילדים עולה הרבה כסף, והכי יקר זה לחתן בנות, וגם האשה עולה כסף". לאחר שהסתובב שנים רבות בקרב דוברי יידיש, הוא כנראה הפך לחלק מהווי החיים החרדיים וידע הכל על אורח החיים, המנהגים היהודיים והחסידיים של כל קהילה ושיטה.

כולם רצו בקרבתו והיו מרבים להצטלם איתו, סרטונים שלו בהם הוא נראה דובר יידיש העלו חיוך על פני הצופים. בשנים האחרונות עבד למחייתו בחנות רהיטים בבעלות חרדית.

יהי זכרו ברוך.

ויליאם ריצ'רד הרל ג'וניור קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד