י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המשטרה חוקרת

בקבוקי תבערה הושלכו לעבר מרכז חב"ד בחרסון

אלמונים השליכו ביום שני לפנות בוקר בקבוקי תבערה לעבר מרכז חב"ד המשמש כבית כנסת לקהילה היהודית המקומית | בנס נגרם נזק קל לחזית בית הכנסת | המשטרה פתחה בחקירה ואספה ממצאים מהשטח במטרה להגיע אל הפושעים

בקבוקי תבערה הושלכו לעבר מרכז חב"ד בחרסון
הצתה זדונית בקהילה היהודית בדרום אוקראינה צילום: אנ"ש

במשטרת חרסון חוקרים מקרה הצתה של מרכז הקהילה היהודית המקומית ביום שני לפנות בוקר. אלמונים הציתו בקבוקי תבערה והשליכו אותם לעבר חזית הבנין, כך דווח באתר 'אינטרפקס' האוקראיני.

על פי הדיווח, האירוע התרחש סמוך לשעה שלוש לפנות בוקר, אולם אחד התושבים שראה את המתרחש התקשר למשטרה ודיווח כי ראה אלמונים מציתים בקבוק נוזלי דליק, משליכים אותו על סף בניין הקהילה היהודית ונעלמים מהמקום, משטרת חרסון מסרה כי הבקבוק לא נדלק מכיוון שהנוזל לא התלקח.

חוקרים שהגיעו לזירת האירוע, מצאו שרידים של בקבוק זכוכית עם חלקיקי חומרים דליקים, השרידים נאספו על ידי זיהוי פלילי ונלקחו למעבדה להמשך חקירת זהות הפושעים.

אתר אנ"ש מדווח כי "שני חוליגנים צעירים ניסו לפוצץ את מרכז הקהילה היהודית של חב"ד בחרסון, אוקראינה. השליח הרב יוסי וולף אמר, ברוך השם, רק דלת הכניסה עלתה באש ונגרם נזק קל".

עוד דווח, כי שני צעירים התקרבו לבניין הקהילה היהודית המקומית והשליכו שני בקבוקי תבערה על דלתות הכניסה.

העבריינים נמלטו במהירות מהזירה, אך האירוע כולו נתפס במצלמות האבטחה.

שליח חב"ד לחרסון, הרב יוסי וולף שמנהל את בית הכנסת, אמר על האירוע, "ברוך השם, רק בדלת הכניסה נתפסה השריפה ולא מעבר לכך, זה יכול היה להפוך את השריפה לאסון קשה הרבה יותר. העברנו את הנתונים לרשויות המקומיות החוקרות את האירוע."

בית הכנסת נבנה בשנת 1895, ונתפס על ידי הרשויות הקומוניסטיות בשנת 1930 ונפגע קשה במהלך מלחמת העולם השנייה. העיר הפכה אותה למרכז גמילה מסמים בשנות השישים, אך בשנת 1991 היא החזירה את השליטה על הבניין לקהילה היהודית המקומית.

אנטישמיות באוקראינה בית חבד חרסון בקבוקי תבערה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד