י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נחבא אל הכלים

אבל בלייקווד: ראש המתיבתא והישיבה קטנה נפטר מקורונה

הגאון רבי מנדל רבינוביץ זצ"ל, מהדמויות החשובות בעולם התורה בלייקווד שבניו גרז'י, נפטר מנגיף הקורונה בגיל 70 • 'בחדרי חרדים' עם קיצור תולדות חייו של אחד מגדולי התורה שנשא בעול החינוך והיה מצטנע ונחבא אל הכלים

אבל בלייקווד: ראש המתיבתא והישיבה קטנה נפטר מקורונה
הגאון רבי מנדל רבינוביץ זצ"ל צילום: אתר לייקווד סקופ

אבל כבד בלייקווד שבניו גרז'י, משם מגיעה הבשורה על פטירתו של הגאון רבי מנדל רבינוביץ זצ"ל, ראש ישיבת מתיבתא 'קרן התורה' וראש הישיבה קטנה בלייקווד שזה נקרא החיידר המרכזי והוא בן 70.

ראש הישיבה אושפז במצב קשה לפני מספר שבועות לאחר שנדבק בנגיף הקורונה, ונפטר ביום שלישי אחר הצהריים (שעון מקומי) כך דיווח האתר Yeshiva world news.

רבי מנדל נכנס לתפקיד ראש הישיבה של קרן התורה לאחר פטירת אחיו הגאון הרב משה זצ"ל, לפני ארבע שנים. פטירתו אתמול היא אבידה גדולה עבור הקהילה התורנית בלייקווד.

הרב רבינוביץ היה בנם של הרב ישראל והרבנית מאשה רבינוביץ ע"ה. הוא גדל ברובע ברונקס, שם שימש אביו כרב. הרב מנדל רבינוביץ היה לימים תלמידו של הגאון רבי יוסף חיים שניאור קוטלר זצ"ל, ראש ישיבת בית מדרש גבוה לייקווד.

הוא היה חבר באיגוד המוסדות של לייקווד ובגופים קהילתיים אחרים, תמיד רצה לעזור לכלל. הרב רבינוביץ היה עוסק בצרכי ציבור באמונה ומנהיג הקהילה. הוביל את מוסדותיו במסירות נפש אדירה והיה בעל יכולת ייחודית להעריך את צרכיהם של התלמידים. שום דבר לא עצר אותו מלהבטיח את הרמה הגבוהה ביותר של חינוך ישראלי טהור.

הרב רבינוביץ היה גם בקי בהלכה והיה ידוע כמומחה הבולט ביותר בארבעת המינים. הוא ניצל את הידע והמומחיות שלו בכל שנה לפני סוכות, כדי לעזור לאנשים בנושא. תלמידי חכמים רבים לא היו קונים או משתמשים בארבעת המינים עד שהם קיבלו את האישור של הרב רבינוביץ.

היה כאמור בעל ידע עצום בהלכה, אך הצניע את עצמו וחי בענווה גדולה, כשהוא מציג את עצמו כאחד האנשים הפשוטים, ולא כמייסד ומנהיג של שני מוסדות גדולים - עם למעלה מ -1,000 תלמידים.

הרב רבינוביץ היה עמוד התווך של קהילת לייקווד בניו ג'רזי. הוא היה המייסד והמנהל של ישיבה הקטנה בלייקווד, והוביל את אחד מבתי הספר היסודיים לבנים בעיר. לאחר מכן ייסד והוביל את מתיבתא קרן התורה, אחת מהישיבות המובילות בלייקווד.

הרב מנדל רבינוביץ הותיר אחריו את אשתו המסורה, הרבנית חיה רבקה רבינוביץ, ובנים ובני בנים ההולכים בדרך התורה והיראה. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

לייקווד הרב מנדל רבינוביץ קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד