י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סאגת פתיחת הזמן קיץ • פרסום ראשון

זמן קיץ: בויז'ניץ ירכשו אלפי טלפונים מיוחדים לבחורים

האדמו"ר מויז'ניץ פתח את זמן קיץ בשידור חי דרך הטלפון שהועבר לאלפי תלמידי החסידות בארץ ובעולם וביקש שיגישו לו דפי מעקב על שעות הלימוד - עקב המצב שלומדים בבית כמו לפני מאה שנה • בחסידות יוזמים רכישת מכשירים תמורת פיקדון של 200 שקלים 

זמן קיץ: בויז'ניץ ירכשו אלפי טלפונים מיוחדים לבחורים
הרבי מויז'ניץ בביקורו בארה"ב צילום: די וואך

האדמו"ר מויז'ניץ, השוהה בימים אלו בחצור, מסר אתמול (שלישי) את שיחתו לרגל פתיחת זמן קיץ בישיבות של החסידות, שלומדים מהבתים באמצעות מכשיר הטלפון.

'בחדרי חרדים' עם ציטוטים מדבריו של האדמו"ר.

הרבי התחיל בשיחתו ואמר, "היה יותר חשוב לי לדבר אתכם פנים בפנים, אבל מה לעשות שזו המציאות. צריך לראות מה אפשר לעשות במצב הזה. לבקש כל הזמן מהקב"ה שיעזור לנו ככה במצב הזה. באם זה באשרט לנו כזה גלות, צריך להתפלל שזה יהיה יותר קל לנו. כלל ישראל סובלים כאלה צרות קשים, צריכים הרבה רחמים".

"אני אומר שזה כעת "פתיחת הזמן", כל פעם אני אומר בתחילת הזמן, שזו לא ממש פתיחה. אבל כעת אפשר להגיד בברור שזה כן "פתיחת הזמן", אנו בפתיחה של מצב חדש. כמו שהיה לפני 100 שנים, למדו ההורים עם ילדיהם בביתם", אמר הרבי.

"לאחר פורים סגרנו את הכל בגלל המגיפה, וכרגע צריכים ללמוד בבתים כל אחד בביתו. צריך לראות להתנהג כראוי ולהקפיד על זמן קריאת שמע בזמנה, והתפילות להתפלל במניין, אבל חייבים לשמור על כל הכללים של משרד הבריאות, אסור לזלזל בהוראות".

"בכל מניין צריך שיהיה אחראי, שישמור על כללי משרד הבריאות. צריך לדעת שזה רצון השם שישבו עם הילדים בביתם".

הרבי פנה לאלפי הבחורים בארץ ובחו"ל: "אני רוצה שכל בחור ישב ויכתוב לי כל יום פתק "דף מעקב", כל יום כמה שעות הוא לומד, לדעתי כל בחור צריך ללמוד כל יום "לפחות חמש שעות", ולרשום לי את כל דפי המעקב".

הרבי הפטיר: "אני אתכם בחורים יקרים כל הזמן, וצריך לזכור לבקש ולהתפלל כל הזמן מהקב"ה ולאמר 'אבינו מלכנו' בשחרית ומנחה".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בחצר החסידות יצאו ביוזמה מעניינת, לאלפי תלמידי הישיבות בארץ לרכוש מכשיר טלפון מיוחד, בתמורה של 200 ש"ח פיקדון, ועלות של 40 ש"ח דמי שיחות. בקו המדור יוכל כל בחור להתקשר ולשמוע את השיעור של המגיד השיעור שלו ולהיכנס לחדר הוועידה בשעת מסירת השיעורים ולשאול שאלות, את הטלפונים ירכשו 'איגוד מוסדות ויז'ניץ' והודעה נשלחה לחסידים שאפשר להירשם. 

הצורך ברכישת מכשירים הוא גדול מאוד, שכן בבתים קיים בדרך כלל מכשיר טלפון ביתי לצד מכשירי סלולר להורים ומדובר במשפחות ברוכות ילדים בלעה"ר, ויש משפחות שיש גם ארבעה בחורים בישיבות - מה שיצריך ארבעה מכשירים לכל בית. 

לגבי פתיחת הזמן בחצר החסידות, נעשים מאמצים גדולים שיוכלו לשוב ללימודים ובהנהלת החסידות קיימו ישיבות שתאפשר לפתוח את הישיבה בבני ברק, אך נראה כי ייקח עוד קצת זמן, כמו בכל הישיבות המחכות לתשובה לראות האם אנחנו לפני גל הדבקה נוסף או שהירידה תימשך.

חסידות ויז'ניץ פתיחת הזמן זמן קיץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד