י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פרסום ראשון

דרישה מהח"כים החרדים: להוסיף להסכם חוק נגד הסתה כלפי חרדים

פרסום ראשון: יוזמה חדשה של הארגון לזכויות אדם 'בצלמו' מבקשת מהח"כים החרדים להוסיף בהסכם הקואליציוני חקיקת חוק נגד גזענות כלפי הציבור החרדי

דרישה מהח"כים החרדים: להוסיף להסכם חוק נגד הסתה כלפי חרדים
גפני ודרעי צילום: פלאש90

גל ההסתה: יוזמה חדשה של הארגון לזכויות אדם 'בצלמו', מבקשת מהח"כים החרדים להוסיף בהסכם הקואליציוני חקיקת חוק נגד גזענות כלפי הציבור החרדי.

כזכור, בחודש האחרון מתחולל גל הסתה בהיקף חסר תקדים נגד הציבור החרדי. פיטורי עובדים חרדים, הקמת חומות בין ריכוזים חרדיים, אפליה בטיפול ביולדות חרדיות ועוד. כמובן אין זה המקרים הראשונים ולצערנו הציבור החרדי חווה גלי גזענות רבים.

למשל, ראש עיריית טבריה לשעבר רון קובי הצהיר פומבית שלא ייתן לחרדים לגור בעירו וכך גם עוד ראשי ערים. אולם, בעוד החוק אוסר כל גזענות ואפליה, לגבי הציבור החרדי זה לא כך.

במענה לפנייה להעמיד לדין את רון קובי על עבירת הסתה וגזענות ואפליה מסרה המשנה לפרקליטת המדינה נורית ליטמן שהמגזר החרדי אינו עומד בקריטריונים הנדרשים, שכן אינו שונה במראה, צבע או לאום ולכן ניתן רק להצטער על דברי רון קובי אולם לא ניתן להעמידו לדין. מענה דומה ניתן בעוד שורת פניות דומות כנגד מסיתים כלפי הציבור החרדי.

בעקבות כך יזמו ח"כ יעקב אשר וח"כ אורי מקלב חוק המגדיר מפורש ומוסיף שכל הסתה כלפי הציבור החרדי הינה אסורה וגזענית ומהווה עבירה פלילית. החוק הוגש לפני שתי כנסות, אולם הכנסת התפזרה ללא שהוא נחקק.

כעת, במכתב נרגש פונה שי גליק מנכ"ל ארגון זכויות האדם בצלמו לח"כים והשרים החרדים ודורש להתנות חקיקת חוק זה כחלק מההסכם הקואליציוני בממשלה החדשה שתכלול את הליכוד וכחול לבן.

שי גליק מוסיף במכתב "מה לנו כי נלין נגד הפרקליטים, בעוד אנחנו יכולים לקום ולעשות מעשים ולחוקק את החוק".

מארגון בצלמו נמסר, כי "הגיע הזמן לחוקק את החוק הזה מיידית. לא ייתכן שדמו של המגזר החרדי יהיה סמוק פחות מדמו של כל מגזר. במקום להתלונן נגד המערכת המשפטית עלינו לפעול ולשנות את החוק כך שיהיה ברור שכל מי שיסית נגד הציבור החרדי יועמד מיד לדין פלילי וישלם על מעשיו ודבריו".

הסתה נגד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד