י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
עומדים ביעד

עוד מחדל: חלק מהמטושים התגלו כבלתי תקינים

משרד הבריאות הודיע לקופות החולים כי עליהן להפסיק ולהשתמש בחלק מהמטושים עד להודעה חדשה, לאחר שחלק מהמטושים המשמשים לבדיקות הקורונה התגלו כלא תקינים

עוד מחדל: חלק מהמטושים התגלו כבלתי תקינים
ביצוע בדיקה לגילוי קורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משרד הבריאות הודיע היום (רביעי) לקופות החולים כי יש לעצור את השימוש בחלק מהמטושים עד להודעה חדשה, זאת בעקבות שהתגלה כי חלק מהמטושים המשמשים לבדיקות הקורונה אינם תקינים, לפי גורמים בקופות החולים מדובר בכ-10,000 ערכות שבהן החומר המצוי במבחנה משנה את צבעו, וההנחיה החדשה נובעת מ"חשש לזיהום" שפגע בתקינותן.

במכתב ששלח משרד הבריאות לקופות החולים נכתב, כי "לאור השינויים בצבע הנוזל בחלק מערכות המטושים, אנו מנחים כי יש להקפיד להשתמש בערכות המטושים בייצור של 'תעשיות ביולוגיות' או 'נובמד' בלבד, עד אשר נעדכן אחרת", להודעה אף צורפו תמונות לדוגמה של הערכות המאושרות לשימוש, והבקשה: "אנא וודאו כי הערכות הנ"ל נשמרות בטמפרטורה אשר לא עולה על 25 מעלות צלזיוס".

משרד הבריאות פירסם אמש את מספרי הבדיקות שנעשו בימים האחרונים בישראל, ונראה שישראל עומדת ביעדיי הבדיקות שהציבה לעצמה, על פי הנתונים עולה תמונה של עלייה משמעותית בהספק. כך, ביום שני 20 באפריל הגיע מספר הבדיקות לשיא של 12,281. יום קודם לכן נעשו 9,419 בדיקות. גם בסוף השבוע המעבדות עבדו במרץ: בשבת נעשו 10,012 בדיקות, וביום שישי האחרון הושלמו 10,038 נוספות.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד