י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
משבר הקורונה

בר סימן טוב מזהיר את המנהלים: חזרה לשגרה - הפרה של החוק

בעקבות לחץ מצד בתי החולים לחזור ולבצע ניתוחים לא דחופים ולהחזיר לפעילות את מרפאות החוץ, מנכ"ל משרד הבריאות באזהרה למנהלי ביה"ח: חזרה לשגרה של ביה"ח מהווה הפרה של החוק

בר סימן טוב מזהיר את המנהלים: חזרה לשגרה - הפרה של החוק
מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב שלח היום מכתב למנהלי בתי החולים והזהיר אותם שלא יחזירו את הפעילות הרפואית הלא דחופה בבתי החולים. הוא הזהיר אותם כי מדובר בהפרת חוק.

המכתב נשלח לאחר שבימים האחרונים, גבר הלחץ מצד בתי החולים לחזור ולבצע ניתוחים לא דחופים ולהחזיר לפעילות את מרפאות החוץ.

במכתב ששלח, כתב בר סימן טוב "אבקש להבהיר כי כל בתי החולים הציבוריים מחויבים לצמצום הפעילות האלקטיבית (הלא דחופה) כמפורט במכתב", והוסיף כי מדובר ב"הפרת חוק, על כל המשתמע מכך".

עוד הבהיר מנכ"ל המשרד כי בתי החולים התבקשו להקים ועדות חריגים שיתנו טיפול רפואי במסגרת אלקטיבית במקרים חיוניים ודחופים בלבד, על מנת למנוע נזק בריאותי משמעותי למטופלים, ודרש מהמנהלים להפעיל שיקול דעת, לדבריו, "כדי למנוע את התפשטות הנגיף".

ע"פ הנחיית משרד הבריאות כל פעילות מרפאות החוץ והניתוחים הלא דחופים (אלקטיביים) בוטלו מאמצע חודש מרץ למעט ניתוחים אונקולוגיים, ניתוחי כלי דם וניתוחים שאי ביצועם עלול לסכן חיים.

הטיפולים המותרים לבצע הם טיפולים לחולי סרטן לרבות כימותרפיה והקרנות, טיפולי דיאליזה, צינתורי לב וכלי דם דחופים, ביקורת לאחר ניתוח, בדיקות הדמיה דחופות, שיקום, טיפולים פסיכיאטריים (פרטניים. לא קבוצתיים) וכן ייעוצים מרחוק במסגרת טלה-רפואה, במרפאות החוץ".

משה בר סימן טוב קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד