י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ידידו של הראשון לציון

המקים של יוצאי חברון הראשון נפטר מקורונה

הרב יואל לוין ז"ל מתלמידה הוותיקים של ישיבת חברון וידידו הקרוב של זקן הראשונים לציון הגר"א בקשי דורון זצ"ל, ומי שהקים את בית המדרש יוצאי חברון הראשון בארץ, נפטר לפנות בוקר מהנגיף

המקים של יוצאי חברון הראשון נפטר מקורונה
הרב יואל לוין ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'מעיני הישועה' בבני ברק נפטר לפנות בוקר הרב יואל לוין ז"ל מרחוב פרל בעיר בני ברק ובעליו של 'דפוס לוין' מפתח תקווה שנדבק בנגיף הקורונה ונפטר בגיל 80. 

המנוח ז"ל, נולד בסוף המלחמה בהונגריה בכ' סיון ת"ש לאביו החסיד רבי עזריאל לוין ז"ל שהיה מחסידי באיאן. הוא הגיע לארץ והתגוררו בתל אביב.

בבחורתו למד בישיבת חברון בירושלים והיה חבר חדר של הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל שהסתלק לבית עולמו. הם למדו במשך שנים בישיבה והיו לידידי נפש. לאחר נישואיו המשיך את הקשר עם הראשון לציון זצ"ל יחד עם רעייתו וגם באחרית ימיו שמרו על קשר חזק, אך למגינת לב הראשון לציון נפטר בחול המועד ור' יואל נפטר הלילה בסוף ימי השבעה על חברו הטוב.  

ר' יואל היה המקים הראשון של בית הכנסת יוצאי חברון בארץ, יחד עם כמה חבריו הגאון רבי נתן זוכובסקי ר"י גאון יעקב, ר' יענקל'ה צוקר ועוד הקימו את בית המדרש של יוצאי חברון ברחוב סמטת האר"י בבני ברק ומאז הוקמו בתי כנסת נוספים בבני ברק ובשאר חלקי הארץ. 

לאחר שעבר להתגורר ברחוב פרל, גייס כסף לבניית בית המדרש חניכי הישיבות על יד ביתו. בכל בוקר היה לומד מעלות השחר והיה מכין שתייה למשכימי הלומדים. 

לפרנסתו ניהל במשך חייו בית דפוס גדול 'דפוס לוין' בפתח תקווה והיה מוציא לאור ספרים תורניים.

הוא הותיר אחריו  דור ישרים מבורך שלושה בנים ושתי בנות, ר' אברהם יעקב מנהל את הגמ"ח בשכונת נווה יעקב, ר' שלמה איש חסד משכונת קרית הרצוג, ר' משה יהודה, ובתו הנשואה לעיתונאי הוותיק ר' ישי ויינר -וינטרוב, אחיו הרב נחום לוין מחשובי חסידי באיאן, והמנהל הרוחני של תלמוד תורה בויאן בירושלים

מסע הלוויה יעבור בשעה 14:40 בצהריים דרך בית הכנסת המרכזי ברחוב פרל בבני ברק שם יאמרו קדיש בהשתתפות מנין, ובשעה 15:30 בבית העלמין ירקון שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

קורונה ישיבת חברון הרב אליהו בקשי דורון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד