י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נעצרו שלושה חשודים

הותר לפרסום: שב"כ סיכל פיגוע באיצטדיון טדי בירושלים

שלושה חברי חמאס שהכירו במהלך לימודיהם באוניברסיטת ביר זית, נתפסו על ידי השב"כ לאחר שתכננו לבצע פיגוע באיצטדיון טדי בירושלים. בנוסף, תכננו החשודים לבצע פיגועי מטען בהפעלה מרחוק כנגד צירי נסיעה ועמדות צה"ל

הותר לפרסום: שב"כ סיכל פיגוע באיצטדיון טדי בירושלים
איצטדיון. אילוסטרציה צילום: unsplash

במהלך חודש מרץ 2020, נעצרו לחקירת שב"כ שלושה חשודים שתכננו שורת פיגועים בין היתר באיצטדיון טדי.

מדובר בשלושה חברי ארגון חמאס, כשאחד מהם בעל תעודת זהות ישראלית. השלושה, תושבי קלנדיה, כפר עקב ודיר ג'ריר בבנימין

השלושה הכירו במהלך לימודיהם באוניברסיטת ביר זית, בה פועל תא הסטודנטים המרכזי ביותר של ארגון החמאס בגדה המערבית - הכתלה אסלאמיה.

כמו כן תכננו החשודים לבצע פיגועי מטען בהפעלה מרחוק כנגד צירי נסיעה ועמדות צה"ל במספר נקודות בגזרת העיר רמאללה במהלך החודשים האחרונים, וכן היו מעורבים במספר ניסיונות לבצע פיגועי מטען למול כוחות צה"ל בשנים האחרונות.
בין השאר עלה בחקירה כי במהלך חודש מרץ 20' ניסו חברי החוליה לבצע פיגוע מטען ע"מ לפגוע בכוחות צה"ל אשר נכנסו לרמאללה לפעילות מבצעית.

מחקירתו של אחד החשודים התברר, כי החשוד בעל אזרחות ישראלית שהה במשחק של בית"ר ירושלים באצטדיון טדי, על מנת לבחון את האפשרות לבצע פיגוע במקום. אך לאחר שראה את סידורי האבטחה במקום, הבין כי הדבר אינו אפשרי.

עוד עלה מן החקירה, כי השלושה ניסו לייצר מטען חבלה, לפי הוראות שהורידו מאתרי אינטרנט. כמו כן, רכשו לצורך כך חומרים כימיים, מסמרים וכלי מתכת שונים, אולם נעצרו בטרם הצליחו להרכיב את מטען החבלה.

את המימון לפעילות התשתית הצבאית, בסכום של עשרות אלפי שקלים, קיבלו חברי החוליה מעבד אל רחמאן חמדאן, תושב שכונת עין אום שראיט ברמאללה, בכיר בכתלה אסלאמיה של אוניברסיטת ביר זית, והגורם המקשר בין חברי החוליה לארגון החמאס, אשר היה נתון קודם לכן במעצר מנהלי בגין הסיכון שנשקף מפניו לביטחון האזור.

איצטדיון טדי חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד