י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

איך מחזקים את האמונה מול סיפורי השואה ואימת הקורונה

האתגר הכפול של השואה והקורונה מייצר צורך בחיזוק האמונה לנוכח התהיות העולות הן מסיפורי השואה והן (להבדיל) מהאסונות שטומן בחובו נגיף הקורונה •

איך מחזקים את האמונה מול סיפורי השואה ואימת הקורונה
יום השואה צילום: pixsabay

יום השואה השנה עומד בסימן המאבק העולמי בנגיף הקורונה. האתגר הכפול של השואה והקורונה מייצר צורך בחיזוק האמונה לנוכח התהיות העולות הן מסיפורי השואה והן (להבדיל) מהאסונות שטומן בחובו נגיף הקורונה. מאידך, הבידוד ותחושת ההסגר מאפשרים לדור הצעיר להתחבר לסיפורי השואה דרך החוויה הקשה של הימים הללו.

במטרה להעניק את התשובות לשאלות המתעוררות ולהעמיק את זיכרון השואה בקרב הדור השלישי והרביעי לשואה, יצאו ב"צריך עיון" במיזם משותף עם מוזיאון "אני מאמין"-קאליב. במסגרת המיזם הועלו לרשת הרצאות של מרצים ורבנים המתמודדים עם אתגר האמונה לנוכח השואה ברוח מורשתו של הרבי מקאליב זיע"א, שראה בחיזוק האמונה צוואה בלתי כתובה של ששת המיליונים.

בין הרבנים שהשתתפו במיזם היה הרב אלי שטיינבגר ר"מ בישיבת "מערבא", מרבני ישיבת נשמת התורה ומרצה מוביל בתחום שואה ואמונה; מקורבו של הרבי מקאליב, ראש "מכון קול" מנחם הרב יצחק יעקב בורשטיין; הגב' מלכה רוטנר ועוד אישים בולטים שנתנו מענה לשאלות העולות וצפות בימים אלו.

הרב יהושע פפר, מייסד ועורך ראשי "צריך עיון": 'מדובר ביוזמה נפלאה וחשובה. אנחנו שמחים על האפשרות לעסוק בסוגיות של אמונה – עיסוק כה נחוץ לדורנו – הקשורות לעבר הנורא של אימי השואה, ומחובר אף להווה של עידן הקורונה. הרבי מקאליב זי"ע היה בחייו דמות מופת לשימור זיכרון השואה, והוא נר לרגלי כל מי שעוסק בשימור זיכרונם של הנספים, ואף של הניצולים המתמודדים בקושי רב עם איום הקורונה.

לצפיה בארכיון >>>

שואה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד