כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
קידוש השם גדול • צפו

התקשורת פרסמה: אלפי חרדים שנרפאו מהנגיף תרמו דם • צפו

קידוש השם בארה"ב: אלפי חרדים באיזור ניו יורק וניו ג'רזי שחלו בקורונה ונרפאו, התנדבו לתרום את דם כדי לסייע לחולי קורונה להבריא. התקשורת האמריקנית פרסמה את הסיפור ועוררה קידוש השם גדול

התקשורת פרסמה: אלפי חרדים שנרפאו מהנגיף תרמו דם • צפו
החרדים תורמים דם צילום: באדיבות המצלם

אלפי אנשים התנדבו לתרום פלזמה לאחר שהחלימו מקורונה במטרה לסייע לחולי קורונה להחלים.

הרופאים זקוקים לפלזמה המתקבלת מחולים שהחלימו ממחלת נגיף הקורונה, וממנה יופקו נוגדנים שהתפתחו בגופם. הנוגדנים מועברים לחולי קורונה, ובכך מסייעים למערכת החיסון להתמודד עם המחלה. מומחים טוענים כי הנוגדן עשוי גם לשמש למניעת הידבקות מהנגיף.

הבדיקות נערכו על ידי 'ביקור חולים' של לייקווד ונערכו בשלושה מוקדים, בפלאטבוש, בורו פארק, ובולטימור.

האישור לבדיקה ניתן ביום שלישי אחר הצהריים, ובסייעתא דשמיא אדירה ועזרתם של מתנדבי הצלה וארגון השומרים שעבדו במשך כל הלילה, הוקמו אתרי הבדיקה, אתר Yeshiva world news פרסם בקשה ביום שלישי בשעות הלילה המאוחרות על חיפוש אחר אנשים שהוכשרו בכדי לשאוב דם כדי לעזור.

אנשים רבים הגיבו וסייעו במהירות. תוך שעות ספורות הסתיימו יותר מ -5,000 בדיקות בשלושת המקומות. התקשורת האמריקאית פרסמה על אלפי חרדים שתורמים את פלאזמות, והביאה לקידוש השם גדול.

מנכ"ל לייקווד ביקור חולים, הרב יהודה קסזירר, אמר כי הבדיקות הוטסו במטוס פרטי למרפאת מאיו. מאיו קליניק הוא מרכז רפואי מהגדולים בעיר רוצ'סטר במדינת מינסוטה שבארצות הברית. ערכות הפלזמה סופקו על ידי מרפאת מאיו, שגם תנסה להציל איתם חיים.

קורונה ניו ג'רזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד