כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מניינים וטבילה במקווה

ונשמרתם: ההוראות של רבני גור בתל אביב

הרבנים של חסידות גור בתל אביב כותבים כי לא למהר להתפלל במניינים בשטח פתוח ואין כל חובה לטבול במקווה היות ומדובר בספק פיקוח נפש של ממש

ונשמרתם: ההוראות של רבני גור בתל אביב
המרא דאתרא הגאון רבי נפתלי פייגנבוים צילום: באדיבות המצלם

בעקבות ההנחיה בגור להחמיר מעבר להנחיות, ולהשתדל להמשיך להתפלל במנייני מרפסות, רבני גור פרסמו מכתבים נחרצים בהם הם מורים שלא למהר ולהקל להתפלל במניינים בשטח פתוח, וכי אין כל חובה לטבול במקווה, כיון שמדובר בספק פיקוח נפש.

במכתב שפרסמו אמש רבני חסידות גור בקרית הרי"ם לוין, מקום מושבם העיקרי של חסידי גור בתל אביב, כתב המרא דאתרא הגאון רבי נפתלי פייגנבוים, ועמו שאר מורי ההוראה בקריה, דברים חדים במיוחד על כך שאין "להדר" להתפלל במנין בשטח פתוח או לטבול במקוה, וזאת למרות ההנחיות שמתירות זאת.

תחת הכותרת "הודעה חשובה ודחופה" כותב הגר"נ פייגנבוים: "למרות ההקלות מטעם מומחי הבריאות, ראוי ונכון להדר ולהחמיר במקום ספק פיקוח נפש, להמשיך ולהתפלל ביחידות כל אחד בביתו או להמשיך את מנייני תפילות שחרית, מנחה וערבית, וכל תפילות ר"ח ושבת במרפסות כפי המתכונת שהיתה בשבועות האחרונים".

והגר"נ מדגיש וכותב הלכה למעשה: "זוהי תפילה בציבור בהידור של מצוות ונשמרתם וגו' לאור המצב המסוכן", ומציין בדרך דוחק, כי "הרוצה בכל זאת להתפלל במנין במרחב הפתוח, חובה מצד הדין להקפיד על כל כללי הוראת הרשויות".

בעניין הטבילה במקוה, כותב הרב פייגנבוים ורבני גור בקריה התל-אביבית, כי "אין חובה ללכת למקוה והנמנע אינו מפסיד, ולכתחילה אפשר בט' קבין. מי שבכל זאת הולך יש להקפיד על ההוראות, והטבילה היא למטרת טהרה ולא לשם רחיצת ניקיון, ולכן יש להתקלח קודם בבית".

המכתב של הרבנים

 

חסידות גור תל אביב קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד