כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
שינה את החישוב

כך הפך משרד הבריאות את כפר חב"ד ליישוב לא 'בעייתי'

תחילה היישוב כפר חב"ד עלה לכותרות כאחד היישובים הבעייתיים בהתפרצות הנגיף, אלא שחישוב חדש של משרד הבריאות שינה את התמונה • למעלה מ76% מהחולים המאומתים בכפר חב"ד החלימו

כך הפך משרד הבריאות את כפר חב"ד ליישוב לא 'בעייתי'
מאיר אלפסי

היישוב כפר חב"ד שהוצג כאחד ממוקדי ההתפרצות הגדולים של הקורונה בישראל, הוצא מרשימת היישובים הבעייתים. לפי נתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (חמישי), עולה כי למעלה מ76% מהחולים המאומתים בכפר חב"ד החלימו, זאת ביחס לממוצע הארצי שעומד על 36% החלמה.

הנתונים החדשים מתפרסמים היום, לאחר מספר ימים ללא פרסום נתוני התחלואה לפי ישובים, וזאת לאחר פעילות מאומצת של ועד כפר חב"ד וסגן ראש המועצה האזורית שדות דן הרב בנימין לפשיץ לשנות את אופן הצגת הנתונים שהעלתה את כפר חב"ד לראש הטבלה.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', במכתב שנשלח בשבוע שעבר למשרד הבריאות טען יו"ר ועד כפר חב"ד הרב שמעון רבינוביץ כי הנתונים האמיתיים מראים שאין הדבקה נוספת בכפר חב"ד ויש ירידה דרסטית במספר החולים, כך שהצגת הנתונים הקודמת של משרד הבריאות גורמת עוול לתדמיתו של כפר חב"ד.

בעקבות המכתב התגייסו שר הבריאות הרב יעקב ליצמן ושר הפנים הרב אריה דרעי שמתכלל את הטיפול בקורונה במגזר החרדי, על מנת לעדכן את הנתונים שיציגו את העובדות בצורה הנכונה.

מספר החולים המופיעים ברשימות משרד הבריאות עומד על 10 חולים מאומתים בכפר חב"ד בלבד.

יו"ר ועד כפר חב"ד הרב שמעון רבינוביץ אמר, כי "תושבי כפר חב"ד שמרו על ההנחיות של משרד הבריאות והוראות הרבנים כבר מתחילת התפרצות המחלה בישראל. לצערנו נסיבות צדדיות הובילו לכך שכפר חב"ד הופיע בראש רשימת הישובים הנגועים ו"זכה" לחשיפה שלילית בתקשורת. תושבי כפר חב"ד מודים לצוות המקצועי של משרד הבריאות ולעומד בראשו הרב יעקב ליצמן על הנכונות לשנות את אופן הצגת הנתונים. אנו נמשיך להיות מודל לחיקוי עבור הציבור החרדי והציבור הישראלי כולו להקפדה על מניעת התפשטות הקורונה".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד