י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מלאך החסד איננו

מדרעי ועד לפיד: המערכת הפוליטית סופדת לרב הבר

הערב נדם ליבו של איש החסד הנודע הרב ישיהו הבר זצ"ל והמערכת הפוליטית כולה מכל צידי המתרס סופדת ומבכה על לכתו בטרם עת מנגיף קורונה | ראש הממשלה: "היה מופת של אנושיות, חסד וערבות הדדית" | יאיר לפיד: "השאיר לנו ציווי של נתינה ואהבת הזולת"

מדרעי ועד לפיד: המערכת הפוליטית סופדת לרב הבר
הרב ישעיהו הבר זצ"ל עם הנשיא צילום: מהטוויטר של מתנת חיים

אין אזרח בישראל שלא שמע על פועלו של מלאך החסד יו"ר עמותת 'מתנת חיים' הרב ישעיהו הבר זצ"ל שהלך הערב לעולמו בגיל 55 בלבד לאחר שחלה בנגיף הקורונה ל"ע. במערכת הפוליטית מגיבים בצער רב וביגון קודר על לכתו בטרם עת ומעלים על נס את מעשי החסד שביצע בענווה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לפטירתו של הרב הבר ואמר: "אני מבקש להביע צער עמוק על פטירתו של הרב ישעיהו הבר, המייסד והמנהל של עמותת 'מתנת חיים' שמסייעת לחולים הזקוקים להשתלת כליה. הרב הבר עצמו עבר השתלת כליה, והוא הטמיע בקרב הציבור הרחב את המודעות לחשיבות התרומה. בד בבד הוא פעל לחבר בין התורמים לנתרמים, וליווה את התהליך לכל אורכו. בזכותו זכו מאות אנשים בישראל לחיים חדשים".

נתניהו הוסיף ואמר, "הרב הבר היה מופת של אנושיות, חסד וערבות הדדית. כולנו קיווינו שיחלים מן הקורונה, אך לדאבון לבנו הוא הלך הערב לעולמו. תנחומיי העמוקים מסורים למשפחתו. יהי זכרו ברוך".

יו"ר הכנסת ח"כ בני גנץ הצטער על פטירתו והגיב: "‏כל כך הרבה חסד וסולידריות הפיץ הרב ישעיהו הבר ז"ל. בשליחותו מעוררת ההשראה קידם תרומת איברים לחולים ואת ערך הרעות בחברה הישראלית. ההורים, הילדים, האחים והאחיות שחבים את חיי יקיריהם, וכולנו, שהתרשמנו מעוצמת הנתינה שלו לקהילה, כואבים הלילה את פטירתו מנגיף הקורונה. יהי זכרו ברוך".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי פרסם הודעת אבל בה כתב: "הלב נשבר מהטרגדיה הבלתי נתפסת של פטירת הרב אברהם ישעיהו הבר ז״ל, היהודי היקר והמסור מארגון ׳מתנת חיים׳ שהציל את חייהם של מאות אנשים ע״י תרומת כליה והוכרע ע״י נגיף הקורונה והוא בן 55 בלבד. אלו ימים קשים ומטלטלים עבור כל עם ישראל, ואנו זועקים לבורא עולם שתהיה מיתתו של יהודי צדיק זה כפרה על כל עם ישראל ושתיעצר המגפה האיומה".

שר הבריאות יעקב ליצמן הגיב בצער על האובדן וכתב: "אבל גדול לעם ישראל וערב קשה למערכת הבריאות, בפטירת הרב ישעיהו הבר זצ”ל, שהקים את ארגון מתנת חיים למען חולי הכליה. איש שכולו חסד וחמלה, שזכה להציל נפשות רבות בישראל. הרב ישעיהו הבר זצ”ל שלצערנו הרב נפטר לאחר שנדבק בקורונה, היה דמות אצילית, אדם גדול, שהקדיש את כל חייו למען הצלת חיי הזולת. אנו משתתפים בצער המשפחה בשעה קשה זו".

יו"ר 'דגל התורה ח"כ משה גפני אמר על פטירתו: "ברוך דיין האמת! טרגדיה גדולה לעולם התורה והחסד. האיש שהיה תלמיד חכם, הציל מאות אנשים, מסר את נפשו למענם, וקידש שם שמיים בפעולותיו הכבירות, הלך לעולמו, והותיר את משפחתו, את ידידיו הרבים ואת כולנו, אבלים וכואבים על האסון הקשה הזה. המקום ינחם את רעייתו תחי' ואת משפחתו הנכבדה בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא יוסיפו לדאבה עוד".

יו"ר 'האיחוד הלאומי' השר בצלאל סמוטריץ' אמר: "הרב ישעיה הבר יו"ר מתנת חיים איש שכל כולו חסד הלך לעולמו. מפעל חיים של הצלת נפשות. האיש שאחראי אישית על מתנה של חיים לעשרות רבות של אנשים. רבבות מלאכים מקבלים את פניו עכשיו למעלה בהוד - הלב בוכה".

חברת הכנסת איילת שקד הגיבה וכתבה: "הצטערתי עד מאד לשמוע על פטירתו של הרב ישעיהו הבר. אדם שמאות רבות של אנשים חבים לו את חייהם. אלוקים אוסף את המלאכים לידו, אין הסבר אחר. ‏איש נדיר, פשוט מאד, עניו, שרק היטב עם אחרים".

חבר הכנסת יועז הנדל ממפלגת 'דרך ארץ' ביכה את לכתו ואמר: "עצוב מאוד לשמוע על מותו של הרב יהושע הבר. בחייו הציל מאות בני אדם. מאות עולמות ומלואם. ‏זוהי אבדה כבדה לכל מי שמאמין ברוחו העזה של העם הזה".

הצדעה בכנסת למפעל חייו של הרב הבר זצ"ל - מתנת חיים

חבר הכסת ניר ברקת מ'הליכוד' מסר בתגובה: "אני כואב את פטירתו של הרב ישעיהו הבר ז"ל, שהלך לעולמו מנגיף הקורונה. עם הקמת ארגון 'מתנת חיים', הרב הבר היווה בחייו נקודה של אור לחולים שהיו זקוקים לכך והציל נפשות רבות. מותו הוא אבדה גדולה לעם ישראל ולעולם כולו".

ח"כ גדעון סער מ'הליכוד' הצטער על פטירתו ומסר: "הרב אברהם ישעיהו הבר, פורץ דרך בתחום עידוד התרומות להשתלת כליה, הותיר אחריו, בפטירתו הערב, חלל עצום. הקדיש את חייו למען הזולת. דאג ללא לאות לתורמים ולמושתלי הכליה. תנחומי לבני משפחתו ולמשפחת ארגון מתנת חיים. יהי זכרו ברוך".

ח"כ ישראל אייכלר: "הלב ממאן לעכל את הבשורה הקשה על פטירתו של איש החסד ולב התבונה הרב אברהם ישעיהו הבר זכרונו הטוב לברכה לדורות.  מאות יהודים ואלפי משפחות חבים את חייהם לרב הבר ולמפעל האדיר להשתלת כליות שהקים. הוא היה אור שהקרין על חילוקי דעות וגישר על פערים ומגזרים בישראל. היה לו כח הרצון הטוב, בלתי נלאה, והוא גייס את כל יכולותיו עבור הצלת נפשות. לא הרפה גם בתקופות קשות, בהן הוא נרדף באכזריות על מעשיו הטובים על לא עוול בכפו. בסוף נתקיים בו "ברצות ה' דרכי אי"ש גם אויביו ישלים עמו".

"הארז בלבנון הצדיק הזה גופו ניגף בפני נגיף הקורונה, אך רוחו נשמתו נצח ומפעל חייו ימשיך ויזכר לנצח לתפארת עם ישראל".

חבר הכנסת אורי מקלב ציין כי הרב הבר "היה איש מיוחד אשר עשה חסדים מכל ימיו, הרב הבר היה כל כולו חשיבה עשיה למען הזולת, היה דוגמא אישית לעד היכן אדם יכול להסתכל על חברו מבלי לראות את עצמו כלל, והיה דוגמא לאיזה יכולות ופעילות ניתן להגיע כאשר רוצים להיטיב עם הזולת, צער גדול למשפחתו, לסביבה ולעם ישראל בכללותו, השאיר משימה חשובה שכולנו צריכים להתגייס ולהמשיך אותה".

חבר הכנסת יולי אדלשטיין מ'הליכוד' הגיב לטרגדיה ואמר כי "הרב ישעיהו הבר, המלאך שהציל את חייהם של כל כך הרבה בני אדם, נפטר הלילה מנגיף הקורונה. הוא היה יחיד בדורו. רגיש מאין כמוהו ומחויב למשימה כפי שרק בודדים עושים. זכיתי להכירו וגיליתי איש נדיר שכל כולו נתינה ותרומה לחברה, שאף פעם לא התגאה והחזיק טובה לעצמו".

עוד אמר אדשלטיין כי "עם ישראל חסר הלילה אדם גדול, ואין מילים של תנחומים על פטירתו. יהי זכרו ברוך".

חבר הכנסת יאיר לפיד הצטרף גם הוא לסופדים ולמתאבלים וכתב: "בשורה עצובה בסוף היום הזה. הרב ישעיהו הבר, יו"ר עמותת "מתנת חיים", היה איש מיוחד שהקדיש את חייו להצלת חיים של אחרים. הוא נלקח מאיתנו בטרם עת והשאיר לנו ציווי של נתינה ואהבת הזולת. משתתף בצערה העמוק של המשפחה. יהי זכרו ברוך".

חבר הכנסת חילי טרופר, שתרם כלייה לאחרונה בזכות הרב הבר והארגון בראשה עמד, ספד לו ואמר: "מדינת ישראל איבדה היום את אחד מגיבוריה. הרב ישעיהו הבר שנפטר הציל במפעל חייו את חייהם של מאות ישראלים. במסירות אין קץ, בצניעות יוצאת דופן ובאהבת אדם שקשה למצוא הוא הקדיש את חייו כדי להציל את חייהם של בני אדם".

עוד אמר טרופר: "רבים חייבים לו את חייהם והחברה הישראלית חייבת לו את היותה מעט טובה ואנושית יותר בזכות מפעל חייו. תנחומים כנים למשפחתו. בתקווה שנדע להמשיך בדרכו מלאת החסד".

חברת הכנסת עומר ינקלביץ מ'כחול לבן' פרסמה גם היא הודעת אבל: "עצב גדול לכולנו על פטירתו של הרב אברהם ישעיהו הבר זצ"ל, יהודי צדיק ונדיר שמאות מושתלי כליה חייבים לו את חייהם. ‏אין ספק, כי פעלו הכביר ימשיך גם כעת וזכויותיו העצומות ימשיכו ללוות אותו בדרכו אל כיסא הכבוד".

יהי זכרו ברוך.

הרב ישעיהו הבר קורונה המערכת הפוליטית הודעת אבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד