י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ליברמן ולפיד לא רלוונטיים

סקר מפתיע: הימין בראשות נתניהו עם 65 מושבים

בשיאם של משבר הקורונה והליכי הקמת ממשלת האחדות הפריטטית, מתפרסם סקר שלו היה מתפרסם כמה ימים קודם לכן, אולי נתניהו היה מעדיף בחירות רביעיות | לפי הסקר לו הבחירות היו מתקיימות היום - הליכוד היה זוכה ל-41 מנדטים והגוש כולו ל-65 ללא ליברמן | 69% תומכים בהסכמי ממשלת האחדות

סקר מפתיע: הימין בראשות נתניהו עם 65 מושבים
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: אוליבר פיטוסי/אבשלום ששוני, פלאש 90

אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו המכונה "הקוסם" של הפוליטיקה, הצליח ברוב תבונתו לגרום לפירוק 'כחול לבן', ו'העבודה-גשר-מרצ', לקראת הקמתה של ממשלת אחדות שסעיפיה כבר סוכמו ונחתמו בין הצדדים, מסתבר כי הוא רק הולך ומתחזק מהמהלכים הללו בקרב הציבור, שחוזר לימין.

על פי סקר שערך מכון סמית' בראשות רפי סמית', לו הבחירות היו נערכות היום, הרי שגוש הימין היה זוכה להישג היסטורי חסר תקדים של 65 מושבים בכנסת ללא 'ישראל ביתנו' של ליברמן. לראשונה נסקרה מפלגת 'העבודה' כמי שסופחה למפלגת 'כחול לבן'.

והתוצאה היא כדלהלן; 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו עם 41 מושבים, 'כחול לבן-העבודה' בראשות בני גנץ ועמיר פרץ עם 17 מושבים, 'יש עתיד-תל"ם', הרשימה הערבית המשותפת מתחזקת ל-16 מנדטים, בראשות יאיר לפיד ומשה בוגי יעלון עם 11, ש"ס מתחזקת גם היא לעשרה מושבים בכנסת העתידית, 'יהדות התורה' נשארת במקום עם 7, 'ימינה' בראשות נפתלי בנט, רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' מתחזקת ל-7 מושבים, 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן עם 6 ו'מרצ' בראשות ניצן הורוביץ עם 5.

מפלגת 'גשר' בראשות אורלי לוי אבקסיס, 'עוצמה יהודית' ו'דרך ארץ' בראשות הח"כים יועז הנדל וצביקה האוזר מקבלות כל אחת פחות מ-0.5%. 13% מהציבור עדיין לא החליטו למי יצביעו בבחירות.

באשר להסכם ממשלת האחדות המתווה בין הליכוד לכחול לבן?

48% מהציבור חושב שההסכם שנחתם בין הליכוד וכחול לבן לא פוגע בדמוקרטיה הישראלית, לעומת 32% שחושבים שהוא כן פוגע בדמוקרטיה כאשר 20% לא הביעו דעה.

בקרב מצביעי הליכוד היום 66% ציינו שההסכם לא פוגע ובקרב מצביעי מפלגה מאוחדת של כחול לבן והעבודה בראשות גנץ 50% ציינו כך ו-30% מהם צייננו שההסכם כן פוגע בדמוקרטיה. בקרב מצביעי יש עתיד - 77% חושבים שכן פוגע.

בשאלה נוספת, 69% ענו שהם מעדיפים הקמת ממשלת חירום לאומית בהתאם להסכם שנחתם, לעומת 17% שמעדיפים בחירות רביעיות ו-14% לא הביעו דעה, כאשר בקרב מצביעי הרשימה המאוחדת של כחול לבן והעבודה בראשות גנץ - 85% מעדיפים הקמת ממשלת חירום, לעומת מצביעי יש עתיד - 47% מעדיפים בחירות רביעיות.

בסקר שבוצע ביוזמת מכון סמית בשילוב של ראיונות טלפוניים ופאנל אינטרנטי רואיינו 600 איש/ה כמדגם מייצג של האוכלוסיה הבוגרת מעל גיל 18. טעות הדגימה -4%.

סקר מנדטים רפי סמית מכון סמית ממשלת אחדות ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד