כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
עימות במליאה

הח"כית של איווט הסיתה: "מי שמנהל זה הרבי מגור והמועצת"

חברת הכנסת של ישראל ביתנו יוליה מלינובסקי תקפה אתמול במליאה את ההסכם הקואליציוני שגובש והתייחסה להסכם של חוק הגיוס שבו תוך שהיא מסיתה נגד מועצת גדולי התורה והאדמו"ר מגור • מי שמיהר להשיב  לח"כית של ליברמן הוא ח"כ מלכיאלי מש"ס

הח"כית של איווט הסיתה: "מי שמנהל זה הרבי מגור והמועצת"
מועצת גדולי התורה צילום: באדיבות המצלם
עימות סוער התרחש אתמול (חמישי) בין חברת הכנסת יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) לחבר הכנסת מיכאל מלכיאלי. השניים התעמתו במליאה סביב הדיונים להקמת הממשלה, ונציגתו של אביגדור ליברמן הסיתה כלפי הציבור החרדי וחבר הכנסת מלכיאלי מיהר להשיב לה.
חברת הכנסת מלינובסקי אמרה במליאה כי "אני שומעת כל הזמן את הביטוי הזה שצריך להיכנס מתחת לאלונקה. זה ביטוי כזה צבאי, כשכל משרתי הצבא מבינים מה זה אלונקה ואיך סוחבים חבר שנפצע בקרב אולי. אבל מה בין אלונקה וסיעות חרדיות" תהתה וקבעה מיד כי "אין קשר ביניהם". והוסיפה "אז על איזה אלונקה אתם רוצים להתכנס, חברים מכחול לבן? האלונקה הזאת לוקה בחסר".
"אין שם מישהו שיחזיק את האלונקה הזאת" אמרה מלינובסקי. "תקשיבו, מה שהסכמתם בהסכם הקואליציוני, שחוק הגיוס יחוקק על פי הסכמתה של מועצת גדולי התורה, אז אולי בכלל אנחנו לא צריכים ממשלה, אנחנו לא צריכים שרים, אנחנו לא צריכים שום דבר. ניקח את מועצת גדולי התורה, הם ינהלו את המדינה ונחסוך הרבה כסף. אנחנו לא צריכים אתכם, יש לנו מועצת גדולי התורה שתחוקק לנו חוק, חוק השירות הצבאי. מצוין. אחלה פטנט".
"גם עכשיו שמענו שמי שממנה אצלנו שרים –  זה הרבי מגור" אמרה מלינובדקי בזלזול בהתייחסה לדרמה שהתחוללה אמש. "הוא עכשיו פיטר את ליצמן ממשרד הבריאות, ואז ליצמן יהיה שר לשיכון ובינוי. אז הוא הרס משהו אחד, שכולנו יודעים שהוא הרס, אז עכשיו הוא הולך להרוס משהו אח". עוד טענה מלינבוסקי כי "לראש הממשלה בכלל אין אמירה. זאת אומרת, מי שממנה אצלנו שרים ועושה את החקיקה זה מועצת גדולי התורה והרבי מגור".
מי שהשיב לה על דברי ההסתה היה חבר הכנסת מיאל מלכיאלי שעלה לדוכן הנאומים ואמר: "שאלת מה הציבור החרדי מבין באלונקות, מה לציבור החרדי ולהישכב מתחת לאלונקה. הרוגי פיגוע הירי, החייל יוסי כהן מירושלים, החייל החרדי יובל מור יוסף מאשקלון, ולצערנו חיילים חרדים רבים שגם נהרגו. הטרור לא מבחין בין אויב לאויב, בין חרדי ללא חרדי. לצערנו גם חרדים נרצחו בידי טרוריסטים, ואתם עושים לכולנו".
מלכיאלי הוסיף: "השנאה שלכם אותם חיילים חרדים, הדם שלהם זועק מהאדמה". לדבריו, "מי שעומד כאן בכנסת ומדבר נגד אותם חיילים חרדים, אסור שזה יקרה. ההסתה המתגלגלת הזאת, לא את התחלת בה. אותו עשב שוטה מהבית הזה, אביגדור ליברמן שמסית בזמן שאנחנו קוברים את המתים".
עוד הוסיף מלכיאלי: "הטרור לא מבחין בין חייל חרדי ללא חרדי, והקורונה לא מבחינה בין חולה חרדי ללא חרדי. ואותו עשב שוטה כאן, שמוציא טוויטר ומוציא כל מיני אמירות לאותם חרדים, ומדבר נגדם ומבזה אותם – מכאן יוצאת ההסתה שלך כלפי אותם חיילים חרדים".
מלכילאי סיים ואמר כי "מצד אחד אתם דורשים שיהיו יותר חיילים חרדים, מצד שני לזלזל בדמם? אני חושב שזאת אמירה שהיא לא נכונה".
  
מיכאל מלכיאלי יוליה מילינובסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד