כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הציעו לשוטרים בירה

לאחר שהפר את ההנחיות: אבי הכלה החרדית התפטר מהמשטרה

הציע לשוטרים בירה: אביה של כלה חרדית התפטר מתפקידו במשטרה בצפון לונדון - לאחר שארגן חתונה בניגוד להוראות עם כ-40 משתתפים • חילול השם

לאחר שהפר את ההנחיות: אבי הכלה החרדית התפטר מהמשטרה
שוטרים בלונדון. אילוסטרציה צילום: pixabay

סערה בבריטניה: כארבעים אורחים השתתפו השבוע בחתונה חרדית שהתקיימה בצפון לונדון, למרות הסגר עקב נגיף הקורונה. ולעגו לשוטרים שהגיעו לפרק את החתונה, והציעו להם בירה.

האורחים הגיעו לחתונה שארגנו לחתונה זוג חרדי מצפון לונדון בחצר של בית גדול. האורחים קיבלו ארוחה משובחת שהונחה על שולחנות ארוכים המכוסים במפות לבנות, עם תפאורה יוקרתית סביב החדרים.

לאחר זמן קצר מתחילת החתונה, שוטרים נכנסו למקום כדי לנסות לפזר את האירוע, ופגשו אורחים חרדים שהציעו להם שתייה ולגלגו על המשטרה עם בדיחות וצחוקים שהריצו שם. כך מדווחים כלי תקשורת גדולים בבריטניה.

ב"דיילי מייל" דיווחו כי שוטרים הגיעו לחתונה שהתקיימה בשכונת גולדרס גרין עוד לפני שהחלה החתונה, ובחנו תלונות של שכנים על התכנסות בניגוד להוראות.

בעל הנכס אמר מצדו למשטרה כי החגיגה נועדה רק לעשרה מבני אותה משפחה, שכולם התגוררו באותה כתובת. אלא שמאוחר יותר הגיעו כ-40 אורחים.

השוטרים חזרו בשעה 21:00 בערב ומצאו את האירוע בעיצומו. אחד השוטרים אמר לאנשים כי הוא מפזר את החתונה. אנשים השיבו לו שם בשאלה האם הוא רוצה לשתות קצת בירה? השוטר דוחה את ההצעה על הסף. פרסום הדברים דווח בכלי תקשורת גדולים בבריטניה, והפך לחילול השם גדול.

אורחים רבים עזבו במהירות את המקום. אחד השוטרים אמר לבעל הבית, "ברור שיש המון שולחנות וכיסאות, אבל אין מספיק אנשים. אני לא מרוצה מזה, אני אומר לך". לאחר מכן התפתח ויכוח סוער עם שוטרים מחוץ לבית. לא בוצעו מעצרים אולם אדם אחד נקנס. בסמוך לשעה 23:00 עזבו החתן והכלה את המקום.

אחד השכנים החרדים אמר ל"דיילי מייל" על הפרסום, "זה דבר לא מכובד לקהילה היהודית בכלל, והמעשים של מספר קטן של אנשים העניקו לכולנו שם רע. היהדות מעריכה חיים מאד, ואני לא מבין מדוע זה קרה".

אבי הכלה, היה יו"ר קבוצת מייעצים מטעם מחוז האקני למשטרה במשך חמש שנים. קיום החתונה אילץ אותו להתפטר. "הכל נגמר עכשיו" הוא אמר ל"דיילי מייל". "התפטרתי מתפקידי כיו"ר. בואו ונמשיך הלאה בחיינו".

ה"דיילי טלגרף" פרסם בכותרת ראשית את הסיפור וכתב כי, "אבא של הכלה התפטר מתפקידו לאחר שארגן חתונה בניגוד להוראות". יצוין כי החתונה התקיימה ביום רביעי האחרון.

הדבר העיב מאד על הקהילה היהודית בבריטניה, זאת לאור הנתונים האחרונים על 335 אנשים מהקהילה היהודית שנפטרו לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה, שהם 1.8 אחוזים מכלל מקרי המוות הבריטיים - בעוד שהקהילה היהודית מהווה רק 0.5 אחוז מהאוכלוסייה, כלומר היא סובלת באופן לא פרופורציונלי מהמגיפה.

בריטניה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד