ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

דיווח בסוריה: שבעה בני אדם נהרגו כתוצאה מתקיפה ישראלית

לאחר הדיווח כי מערכות ההגנה האוויריות במדינה יירטו ״מטרות עוינות״ מעל שמי הבירה, עדכנה הטלוויזיה הסורית כי האזרחים, בהם ילד, נהרגו כתוצאה מנפילת רסיסי הטילים

דיווח בסוריה: שבעה בני אדם נהרגו כתוצאה מתקיפה ישראלית
הבית שנפגע מהתקיפה שיוחסה לישראל לפנות בוקר צילום: רשתות ערביות

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנא דיווחה על תקיפה ישראלית לפנות בוקר (שני) באזור דמשק. לפי הדיווח הסורי, מספר טילים ישראלים שוגרו מאזור שמי לבנון וחלקם יורטו לפני שהגיעו למטרתם על ידי מערכות ההגנה האוויריות של צבא סוריה.

מדובר בתקיפה הרביעית בתוך פחות מחודש שמיוחסת לישראל על אדמת סוריה. מצד ישראל לא נשמעה תגובה.

הטלוויזיה הסורית מדווחת כי שלושה בני אדם נהרגו וארבעה נפצעו, בהם ילד, כתוצאה מנפילת רסיסי טילים בתקיפה המיוחסת לישראל בפרברי דמשק לפנות בוקר. ערוץ אל-ערביה דיווח כי כמה פעילים במליציות נשיעיות הנאמנות לאיראן נהרגו בתקיפה.

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם מדווח כי לפחות ארבעה פעילים מקרב המליציות השיעיות באיראן נהרגו בתקיפה דרומית לדמשק הלילה המיוחסת לישראל, וכי נהרסו כמה מפקדות של אותן המילציות. כך פורסם בערוץ הטלגרם של כאן 11.

זוהי התקיפה הרביעית המיוחסת לישראל בחודש האחרון.

ב- 31.03 - תקיפה שמיוחסת לישראל באזור שדה התעופה א-שעיראת במרחב חומס

ב-15.04 - תקיפה שמיוחסת לישראל נגד כלי רכב של חיזבאללה בגבול סוריה - לבנון

ב-20.04 - תקיפה שמיוחסת לישראל באזור תדמור, פרברי חומס

ב-27.04 - תקיפה שמיוחסת לישראל באזור דמשק.

על פי הדיווחים ישראל מגבירה את קצב התקיפות לאחרונה בסוריה, לפני שבוע ישראל תקפה בסוריה תקיפה נוספת שלטענת סוריה ישראל ביצעה בשטחה, התקיפה בוצעה באזור תדמור שבמרכז המדינה. במרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם דיווחו בשבוע שעבר כי תשעה בני אדם נהרגו באותה תקיפה. לפי הארגון, התקיפה ההיא כוונה נגד קבוצות פעילים הנאמנים למשטר אסד. עוד דווח כי שלושה מההרוגים הם סורים, ואזרחותם של ששת ההרוגים הנוספים לא ידועה - מלבד העובדה שהם שייכים למיליציות הפרו איראניות בסוריה, וייתכן כי מדובר באזרחים זרים.

ישראל תוקפת גם במלטי"ם כך ע"פ הדיווח, כמה ימים לפני התקיפה בשבוע שעבר, ב-15 באפריל, דווח על תקיפה שביצע מל"ט ישראלי בגבול סוריה-לבנון, בצדו הסורי. לפי הדיווחים, היעד של התקיפה היה ג'יפ של חיזבאללה. לפי הדיווחים, התקיפה לא בוצעה במטרה לפגוע בפעילים היות שהטיל הראשון נורה לעברם לא פגע בהם והטיל השני שנורה היה במרווח זמן מספיק כך שאיפשר לפעילים לברוח והערכה שבכוונה מטרת התקיפה לא היתה לפגוע בהם.

ע"פ דיווח שהתפרסם ב"ניו יורק טיימס" בג'יפ שנפגע ישב בכיר בחיזבאללה בשם אימאד קראיימי. הבכיר הזה, לפי הדיווח, פעיל ביחידה האחראית על הברחה של כלי נשק מתוחכמים. ברכב, יצוין, היו עוד שני בני אדם מלבדו, שכאמור גם הם לא נפגעו. באותו דיווח של העיתון נטען כי בניסיון למנוע עימות חזיתי מול חיזבאללה, פעילים של הארגון אשר מוצבים בסוריה קיבלו שיחות טלפון "מפתיעות" מישראל, שבהן היא הזהירה אותם שהיא מתכוונת להפציץ את הבסיסים שלהם וקראה להם להתפנות.

סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד