ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בעיירת נופש

יועץ הביטחון של דרום קוריאה: קים חי וקיים

בעקבות השמועות על בריאותו הרופפת של מנהיג צפון קוריאה ואף שמועות על מותו, יועץ הביטחון של דרום קוריאה מבהיר: קים ג'ונג  "חי וקיים"

יועץ הביטחון של דרום קוריאה: קים חי וקיים

מון צ'ונג-אין בכיר בביטחון של דרום קוריאה, מבטל את השמועות על בריאותו הרופפת של הדיקטטור מהצפון ואומר כי מנהיג צפון קוריאה נמצא בוונסאן - עיירת נופש במזרח המדינה - מאז 13 באפריל.

בדרום קוריאה אומרים בניגוד לחרושת השמועות כי קים ג'ונג און "חי וקיים", ודוחים את השמועות כי מנהיג צפון קוריאה חולה קשה לאחר שעבר ניתוח לב.

"עמדת הממשלה שלנו היא שהוא חי ומצבו טוב", אמר מון צ'ונג-אין, היועץ המיוחד לביטחון לאומי לנשיא דרום קוריאה, מון ג'ה-אין אמר בראיון ל- CNN ביום ראשון כח "קים ג'ונג און חי וקיים."

היועץ אמר כי קים שוהה בוונסאן - עיירת נופש בחוף המזרחי של המדינה - מאז 13 באפריל והוסיף: "עד כה לא התגלו תנועות חשודות."

השמועות על בריאותו של קים גברו מאז היעדרותו הבולטת מחגיגות 15 באפריל ביום הולדתו של סבו קים איל-סונג, מייסד צפון קוריאה, זהו היום החשוב ביותר בלוח השנה הפוליטי במדינה.

קים לא הופיע בציבור מאז - 11 באפריל. היעדרותו הביאה לשורה של דיווחים לא מאומתים בתקשורת העולמית על מצבו, אולם גורמים בסיאול (דרום) ובבייג'ינג (צפון) התעקשו כי אין לרמוז לכך "כי קים במצב לא טוב".

"אין לנו מה לאשר ולא התגלה שום תנועה מיוחדת בצפון קוריאה נכון לעכשיו", נאמר בהודעת לשכת נשיאות דרום קוריאה בשבוע שעבר.

הספקולציות לגבי קים גברו לאחר ש Daily NK רשת תקשורת אינטרנטית בסיאול המעסיקה עריקים מצפון קוריאה, טענה כי הוא החלים לאחר שעבר ניתוח בתחילת החודש.

צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד