י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
משאית עמוסה בדלק

40 הרוגים בתוכם 11 ילדים בפיגוע בסוריה • צפו

בפיגוע בעיר אפרין בצפון סוריה נהרגו מעל 40 אזרחים, מתוכם 11 ילדים וכן עשרות נפצעו. שר ההגנה הטורקי האשים את מיליציית ה- YPG הכורדית בפיגוע. ארה"ב גינתה 

40 הרוגים בתוכם 11 ילדים בפיגוע בסוריה • צפו
הפיגוע בעיר אפרין צילום: צילום מסך

מעל 40 אזרחים נהרגו כשמתוכם 11 ילדים וכן עשרות פצועים בפיגוע בעיר אפרין בצפון סוריה. האירוע התרחש כאשר משאית עם דלק התפוצצה, כך על פי משרד ההגנה הטורקי. אתמול (שלישי) האשים שר ההגנה הטורקי את מיליציית ה- YPG הכורדית בסוריה בפיגוע.

בהצהרה בטוויטר נמסר ממשרד ההגנה הטורקי, כי הפיצוץ אירע באזור צפוף במרכז אפרין. בסרטון שפרסם משרד ההגנה נראה עשן שחור עולה באוויר בזמן שצפירות אמבולנסים וסירנות המשטרה מייללות ברקע.

ארצות הברית גינתה את הפיגוע בלילה שבין שלישי לרביעי. דוברת משרד החוץ הטורקי, מורגן אורטגוס אמרה, כי "חייהם של עשרות אנשים נלקחו בזמן שעשו קניות בשוק המרכזי כשהתכוננו לשבור את צום הרמדאן".

"הדיווחים מצביעים על קורבנות רבים שהיו אזרחים, כולל ילדים". אמרה בהצהרה, וחזרה על קריאת ארה"ב להפסקת אש ארצית בסוריה. "מעשי רשע כאלה לא מתקבלים על הדעת מכל צד בסכסוך הזה".

טורקיה רואה את ארגון ה- YPG כקבוצת טרור שקשורה למיליטנטים כורדים על אדמתה, והיא ביצעה מספר פעולות צבאיות בצפון סוריה כדי לדחוק אותם הרחק מהגבול. צבא טורקיה ובעלות בריתם המורדים הסורים השתלטו על העיר אפרין במרץ 2018 במתקפה גדולה.

סוריה פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד