י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
כך תתרמו פלסמה

מחר יפעלו מתחמי "היבדק וסע" בערים הגדולות

מגן דוד אדום מעדכן כי מחר יפעלו מתחמי 'היבדק וסע' של מגן דוד אדום ומשרד הבריאות בתל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע. בשירותי הדם של מגן דוד אדום ממשיכים לקחת מנות פלסמה מחולים אשר החלימו מנגיף הקורונה

מחר יפעלו מתחמי "היבדק וסע" בערים הגדולות
אילוסטרציה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

מחר (ראשון), יפעלו מתחמי "היבדק וסע" של מגן דוד אדום ומשרד הבריאות בתל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע.

במקביל, החובשים והפראמדיקים של מד"א ממשיכים לקחת דגימות לנגיף הקורונה מהדיירים והצוותים בבתי אבות ובמוסדות ברחבי הארץ ובשיתוף קופות החולים, בבתיהם של המבוטחים. זאת, לצד המשך פינוי חולי קורונה מאומתים לבתי החולים ומלונות האשפוז.

במקביל, בשירותי הדם של מגן דוד אדום ממשיכים לקחת מנות פלסמה (מרכיב הדם שבו נמצאים הנוגדנים לנגיף הקורונה) מחולים אשר החלימו מנגיף הקורונה. זאת, במטרה לתת אותן בעירוי לחולים במצב בינוני וקשה, על פי פרוטוקול טיפולי שנקבע על ידי וועדת מומחים של משרד הבריאות.

מאה תשעים ואחד מחלימים מהנגיף תרמו פלסמה עד כה. לצידם, חמישים ואחד חולי קורונה בסך הכל קיבלו פלסמה עד כה בישראל (שתי מנות לכל מטופל), כשבמהלך השבת טופל חולה אחד באמצעות מנות הפלסמה.

חולי קורונה אשר חלפו לפחות 14 יום מהחלמתם המלאה, מוזמנים לתרום פלסמה, בהליך פשוט ביותר. לשם כך, ניתן לפנות לשירותי הדם של מד"א בטלפון 03-9101101, במייל [email protected] , או באמצעות מוקד עמותת "רחשי לב", שמתנדבים לסייע במענה הטלפוני לשירותי הדם של מד"א בנושא זה, בטלפון 03-7150010.

מבצע היבדק וסע קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד