ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
מאוחר מידי

בר סימן טוב: ההחלטה לאשר לאיקאה לפתוח היתה טעות

יממה לפני שחולה הקורונה ביקר בסניף 'איקאה' בראשון לציון, התראיין מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ואמר כי ההחלטה לאשר לאיקאה לפתוח את הרשת היתה טעות

בר סימן טוב: ההחלטה לאשר לאיקאה לפתוח היתה טעות
משה בר סימן טוב צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

משרד הבריאות אמנם אישר לפתוח את סניפי 'איקאה', אולם למפרע נדמה כי ההחלטה היתה שגויה. ב-27 לאפריל, בין השעות 17:00-16:00 ביקר אדם מירושלים בסניף בראשון לציון. הוא אובחן לאחר מכן כחולה קורונה.

בכלי התקשורת התפרסמו תמונות בהן נראים תורים ארוכים בכניסה לסניפי 'איקאה' שנפתחו בנתניה ובראשון לציון וכמה ימים לאחר מכן דווח על הביקור של חולה הקורונה בסניף.

יום לפני שחולה הקורונה ביקר בסניף, התראיין מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, לכאן רשת ב' והודה ש"בדיעבד זאת היתה טעות לאפשר ל'איקאה' להיפתח - כי זה סוג של קניון, ולא חנות רהיטים ברחוב".

בר סימן טוב הוסיף בראיון אז כי "אנחנו ממשיכים הלאה ולא חוזרים אחורה בנקודה זו. אנחנו אומרים ל'איקאה' שהם צריכים להקפיד מאוד על כללי ההתקהלות בחוץ ובפנים".

ביקורת ציבורית רחבה נמתחה על אישור פתיחת הסניפים, כך בעוד שחנויות רחוב, קניונים ושווקים טרם הורשו לחזור לפעילות, משרד הבריאות אישר ל'איקאה' לפתוח את הסניפים, עוד נמתח ביקורת, שמשרד הבריאות, שלאורך כל ניהול המשבר טען שכשמדובר בשמירה על בריאות הציבור מוטב לנקוט צעדים מחמירים ככל האפשר, בחר להתנהל אחרת כשמדובר ב'איקאה'.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה לדה מרקר: "במסגרת פגישה עם משרד האוצר, כשעלתה אפשרות של פתיחת חנויות ריהוט וכלי בית לא הבענו התנגדות. 'איקאה' היא כמו סוג של קניון ולא חנות רהיטים ברחוב, ובמבט לאחור יכול להיות שזו היתה טעות לפתוח אותה, אך אנחנו ממשיכים הלאה ולא חוזרים אחורה. יש להישמע לכללים".

מאיקאה נמסר בתגובה: "אנו פועלים בדיוק על פי ההנחיות המחמירות של משרד הבריאות. בבדיקות שערכנו עד כה, לא נמצא כי החולה בא במגע עם לקוחות או עובדים. אנו מאחלים שבת שלום ובריאות לכל הלקוחות".

ממשרד הבריאות עוד נמסר כי "חולה קורונה מירושלים ביקר ב'איקאה' בראשון לציון ב-27.4 בין השעות 17:00-16:00".

משה בר סימן טוב קורונה איקאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד