ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
תמיכה מפתיעה

השכנה הגויה צעקה לחילוני "תן לחרדים להתפלל" • צפו

במנצ'סטר שבאנגליה מתמודדים עם סגירת בתי הכנסת בעקבות משבר הקורונה. מתחם דירות ממול בית הכנסת הגדול והמרכזי "מחזיקי הדת" ברחוב Northumberland בשכונת סאלפורד משמש כמקום תפילה בטוח. שכן חילוני זעם על המתפללים ודווקא השכנה הגויה יצאה להגנתם • צפו

השכנה הגויה צעקה לחילוני "תן לחרדים להתפלל" • צפו
מתפללים ולומדים במנצ'סטר על פי ההוראות צילום: באדיבות המצלם

כמו בכל מקום בעולם, גם היהודים במנצ'סטר שבאנגליה מתמודדים עם סגירת בתי הכנסת, במדינה בה מספר המתים הגיע כבר ל-30,000 בני אדם, ובממלכה מתקרבים במהירות לכיוון הקטסטרופה של ארצות הברית - שם עברו את ה- 65,000 מתים.

בשבועות האחרונים מתפללים תושבי מנצ'סטר החרדים במניינים מאולתרים, בחצרות, במרפסות, בגינות, ואיפה שרק אפשר.

מקום אחד מיוחד עם מניינים שמתקיימים בצורה הכי בטוחה ולפי כל ההוראות, הוא מתחם דירות ממול בית הכנסת הגדול והמרכזי "מחזיקי הדת" ברחוב Northumberland בשכונת סאלפורד. שם שלוש פעמים ביום מתקיימים מניינים, והמתפללים נשארים כל אחד בחצרו, כפי שניתן לראות בתיעוד.

אחד השכנים סיפר ל"בחדרי חרדים" כי "התפילות מתקיימות מלפני פסח בצורה הזאת, אך דווקא לאחד השכנים יהודי חילוני זה צרם, והוא תמיד היה עם פרצוף עצבני, יום אחד הוא צעק עלינו להפסיק כי זה מפריע לו, ופתאום השכנה הגויה יצאה החוצה וצעקה עליו שירגע כי התפילות מאד יפות ומרגשות אותה, השכן החילוני נכנס לביתו ולא המשיך לצעוק עליהם יותר".

אחת השכנות רבנית מוכרת הביאה זר פרחים גדול לשכנה הגויה להודות לה על שעמדה לצידם של המתפללים.

 

מנצ'סטר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד