כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

האיראנים אימצו את השיטה: 'דרייב אין' לתפילות במסגד

באיראן מוכת הקורונה מצאו פתרון לתפילה: מתחם 'דרייב אין' בו עוקבים מאות מתפללים דתיים אחר התפילה על גבי מסכי ענק

האיראנים אימצו את השיטה: 'דרייב אין' לתפילות במסגד
אילוסטרציה צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

איראן היא אחת המדינות שנגיף הקורונה הקטלני הכה בה בכל העוצמה, אלפי אנשים מתו במדינה ורבים טוענים כי המספרים האמתיים הרבה יותר גבוהים, בשל המאבק בנגיף הקורונה המסגדים באיראן נותרו סגורים.

אנשי דת רבים רוצים להגיע למסגדים לתפילה בפרט כעת שהמוסלמים חוגגים את חודש הראמדאן, וכך המתפללים מצאו פתרון, הם אימצו את רעיון ה'דרייב אין' והגיעו עם כלי רכבם לתפילות בצום בחודש הרמדאן. בחניון בטהראן ביום חמישי בערב, התאספו יותר ממאה מכוניות מול מסך ענק כדי לעקוב אחר התפילה, כך דווח בוואלה ניוז.

גם באיראן, כמו ברוב המקומות בעולם, נאסרו התקהלויות כחלק מהמאמץ להילחם בנגיף, שגבה את חייהם של יותר מ-6,000 בני אדם במדינה. בתוך כך, המתפללים שהתאכזבו מסגירת המסגדים לפני החג, עלו על כלי הרכב והגיעו למסגדים.

"במהלך ההסגר הזה עם מסגדים סגורים, פספסנו תפילות", אמרה פטמה, אישה שישבה באחת המכוניות עם בני משפחתה. עובד ציבור בן 28 הוסיף כי "כשקראתי באינסטגרם שהמקום הזה הוקם, חשבתי שזה פתרון מאוד יצירתי ויפה".

הסדרנים הדריכו מכוניות לעבר למקומות ייעודיים הפונים למסך ענק ומעוצב בפארק השעשועים ארם שבמערב הבירה. הטקס נקרא "לילות הגעגוע", והוא התחיל בסרטון המציג את הלווייתו של הגנרל האיראני הבכיר קאסם סולימאני, שנהרג בתקיפה של ארצות הברית בעיראק בינואר האחרון.

התפרצות הנגיף גבתה עד כה את חייהם של 6,091 בני אדם באיראן ו-95,646 נדבקו מאז שנודע על מקרי המוות הראשונים במדינה ב-19 בפברואר. אלה היו שני אנשים בעיר המקדש השיעית קום, מרכז ללימודים אסלאמיים ועולי רגל לרגל מרחבי האזור, שחלו בנגיף ומתו בבית החולים, גם המצב הכלכלי באיראן קשה מאוד, המדינה שנאנקת תחת הסנקציות החריפות של ארה"ב מתמודדת כעת עם המשבר הכלכלי בעקבות נגיף הקורונה.

קורונה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד