כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
כבר בראשון הקרוב

ללא רוטציה: המתווה לחזרה לפעילות של מעונות היום והפעוטונים

מעונות היום והפעוטונים חוזרים לפעילות: במשרד העבודה והרווחה שקדו על מתווה לחזרה לפעילות של מעונות היום והפעוטונים מתוך הבנה כי הורים אינם יכולים לצאת לעבודה עם ילדים קטנים בבית.  ע"פ המתווה: מעונות היום יפעלו בקבוצות של עד 17 ילדים ומשפחתונים עד 5 ילדים

ללא רוטציה: המתווה לחזרה לפעילות של מעונות היום והפעוטונים
הורה עם ילדים/אילוסטרציה צילום: פלאש 90

משרד העבודה והרווחה הגיש את המתווה לחזרה למעונות ולפעוטונים למשרדי הבריאות והאוצר. ע"פ המתווה שהציעו במשרד, בכל ימות השבוע יפעלו מעונות היום ובקבוצות קבועות של עד 17 ילדים, במשפחתונים יפעלו בקבוצות של 5 ילדים בלבד.

המתווה ייעשה על פי כל ההנחיות הכי מחמירות של משרד הבריאות, במתווה הוצע כי ייעשה מאמץ לשמור על כללי המרחק הפיזי בין הילדים, למרות הקושי שבדבר. בנוסף לכך, תהיה הקפדה על כללי היגיינה וחיטוי המעונות בכל סוף יום. פעילותם תתקיים לאורך כל השבוע, ללא רוטציה ובשעות הפעילות הרגילות של כל מעון. הצעת משרד העבודה והרווחה היא לפתוח את כלל המסגרות ביום ראשון הקרוב.

חשוב לציין כי ככל שהביקוש למעון יעלה על ההיצע, ניתן יהיה לפתוח קבוצות ולנייד ילדים בין מסגרות בהתאם לגילאי הילדים ובהתאם לכמות הילדים המותרת בכל קבוצה ובכל מעון. כמו כן, תעדוף הילדים במסגרת ייעשה בהתאם לנוהל סדר קבלת ילדים למעון יום מסובסד ומפוקח.

נקודת המחלוקת העיקרית העומדת בין משרדי הבריאות והאוצר היא על כמות המטפלות בכל מסגרת. משרד הבריאות דורש 3 מטפלות, בעוד משרד האוצר מעוניין לשלם על שתיים בלבד. במקביל, מנסה משרד העבודה והרווחה לגשר בין הצדדים ולהגיע להסכמות עוד הערב או לכל המאוחר מחר בבוקר.

עוד דבר שעיכב את יישום המתווה וחזרה לפעילות הוא מחלוקת בין הארגונים המפעילים לבין האוצר - הארגונים דורשים פיצוי על חודשים מרץ ואפריל שבהם לא פעלו, ומשא ומתן בנושא מתנהל בין שני הצדדים מזה מספר ימים.

בתוך כך, ממשרד האוצר נמסר אמש בחצות כי בתום שיח ממושך הגיעו משרדי העבודה והאוצר להבנות עם מפעילי מעונות היום והמשפחתונים המפוקחים שיאפשרו את פתיחת מעונות היום החל מיום ראשון הקרוב.

ההבנות מאפשרות את הפעלת המעונות בהתאם להנחיות הבריאות שנקבעו, תוך שמירה על שלומם של אנשי הצוות והילדים.

 

 

מעונות יום פעוטון קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד