כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מתכוננים לגל הבא

בר סימן טוב: נערכים למאה אלף בדיקות סרולוגיות ליום

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הבהיר הלילה כי במשרד מתכוננים לביצוע של מאה אלף בדיקות סרולוגיות ליום, שייתנו תמונת מדויקת יותר לגבי האחוזים באוכלוסיה שכבר נדבקו בנגיף, דבר שיסייע בהתמודדות עם הגל השני הצפוי ע"פ המומחים

בר סימן טוב: נערכים למאה אלף בדיקות סרולוגיות ליום
משה בר סימן טוב צילום: פלאש 90

במטרה להיערך לאפשרות של התפשטות גל שני של הנגיף וכדי לבחון את התפשטות הקורונה בישראל, ישראל נערכת לביצוע מאה אלף בדיקות סרולוגיות - כך אמר הלילה (רביעי) מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן בריאיון לניו יורק טיימס.

הסקר שיבוצע על ידי מרפאות בריאות הציבור צפוי להיערך בעוד כשבוע עד שבועיים , והוא צפוי להיות אחד מהגדולים שנערכו בעולם. גרמניה צפויה לערוך סקר דומה בזמן הקרוב.

תוצאות הבדיקה הסרולוגית תסייע בקביעת מהירות חזרתם לשגרה של בתי ספר ושל עסקים בישראל. לפי גורמים רשמיים במשרד הבריאות, הסקר הסרולוגי יסייע בהיערכותם של בתי החולים ושל המשרד עצמו לאפשרות של התפרצות נוספת של הנגיף בזמן הקרוב.

לפי הגורמים רשמיים, הם מקווים באמצעות הסקר לגלות את החלק באוכלוסיה הכללית שטרם נדבק בנגיף, ואת החלק שנדבק בו ופיתח נוגדנים. התשובה צפויה להשפיע בצורה נרחבת על היערכות ישראל להמשך ההתמודדות עם הנגיף.

בר סימן טוב אמר כי "משימתנו הגדולה ביותר היא להתכונן לגל הבא, בעיקר לכזה שעלול להגיע בתקופת החורף". בר סימן טוב הוסיף כי "למרבה המזל, הקורונה הגיעה לאחר תקופת השפעת העונתית, אך איננו יכולים להבטיח שכך יהיה בגל הבא".

תוצאות הסקר יכול ללמד את ישראל אלו קשיים עומדים בפניה, לפי בר סימן טוב, אם תוצאות הסקר יצביעו על אחוז קטן בלבד של האוכלוסיה שנדבקו בנגיף, הדבר עלול לסמן קשיים גדולים איתם תתמודד מערכת הבריאות בהמשך. להערכתו, שיעור הישראלים שפיתחו נוגדנים לנגיף עומד על בין 1% ל-10%.

אם הסקר יראה מספר רב של אזרחים שפיתחו נוגדנים, הדבר עשוי להצביע כי ישראל פיתחה "חסינות עדר" שתסייע בהתמודדות עם התפרצות נוספת. לפי התכנון של משרד הבריאות, מטופלים שיגיעו למרפאות לצורך ביצוע בדיקות דם שגרתיות, יתבקשו לאשר כי דגימה מדם תועבר לביצוע הסקר.

הנבדקים יענו על שאלון שבו יספרו על סימפטומים שונים שפיתחו ועל התנהלותם בחודשים האחרונים: אם שהו בבידוד ביתי או שמא נחשפו לאנשים רבים, וכן מי מחבריהם או מבני משפחותיהם חלה בנגיף. אלו שבבדיקות הדם שלהם יימצאו נוגדנים, יזומנו לבדיקות נוספות ויעברו גם בדיקת קורונה כדי לבדוק את המתאם בין הנוגדנים בגוף לבין הימצאות שארי הנגיף בו.

משה בר סימן טוב קורונה בדיקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד