ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
תנאי בסיסי לחזרה לשגרה

ה"מגן" בגירסה הבריטית יוצא לדרך ומסעיר את המדינה

בריטניה הודיעה לאזרחיה כי בקרוב תושק אפליקציה חדשה לאיתור אנשים שבאו במגע עם חולה קורונה • בכך מקווים במדינה שהפכה למוקד התפרצות הגדולה באירופה לנצח את הנגיף

ה"מגן" בגירסה הבריטית יוצא לדרך ומסעיר את המדינה
סמארטפון צילום: unsplash

אזרחי בריטניה קיבלו את הבשורה בתחושות מעורבות, חלקם טענו כי הדבר פוגע בפרטיותם, וכי זה יגיע עם מחיר כבד של חדירה לפרטיות, כפי שנעשה בסין ובדרום קוריאה.

ממשלתו של בוריס ג׳ונסון עובדת על מספר הקלות וצעדים לשחרור המשק, והמודל הבריטי ליציאה מהבידוד כולל אפליקציה חדשה לאיתור נגיף הקורונה. כל אזרח שיהיה מעוניין לצאת מביתו יחויב להוריד לסמארטפון שלו, כתנאי בסיסי לחזרה לשגרה.

מדובר על אפליקציה רשמית של שירותי הבריאות הלאומיים אשר למעשה עוקבת אחר התנועות של כל אדם ואדם במדינה, ומודיעה לו אם הוא בא במגע עם מישהו שאובחן בעבר כחולה קורונה.

האפליקציה נכנסת השבוע לשלב הניסוי האחרון ועדיין לא מוכנה סופית, אבל מומחים כבר טוענים כי היא לא תהיה אפקטיבית כלל אלא אם כן חצי מבריטניה תשמש בה, שכן ללא מידע נרחב על תנועת האזרחים במדינה היא לא תוכל להצליב נתונים, לזהות חולים מאומתים ולהזהיר אחרים.

בבריטניה כבר מנסים לעודד את האזרחים להוריד את האפליקציה. ובממשלה מבטיחים כי האפליקציה היא "חשאית לחלוטין", וכי אנשים לא ידעו את זהות האדם הנדבק שבאו איתו במגע וכעת הם מקבלים התראה לגביו.

שר התחבורה הבריטי גרנט שאפס אמר לרשת סקיי ניוז, "זה הולך להיות מאמץ לאומי אדיר, הרעיון הוא שנעודד כמה שיותר אנשים להוריד אותה, אם אנשים יצעדו קדימה ויגלו רוח ציבורית מדהימה, נוכל להביס את הווירוס כאומה״.

כאמור, השימוש באפליקציה נמצא עדיין בשלבי פיתוח אחרונים, אבל שאפס כבר טוען כי אם היא תתברר כמוצלחת ויעילה, השלב הבא יהיה לקחת אותה צעד אחד קדימה ולחייב תיירים שנכנסים לבריטניה להוריד ולהתקין אותה כדי שהממשלה הבריטית תוכל לעקוב גם אחרי תנועתם.

קורונה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד