ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
קרב על הכיסא של ליצמן

המרוץ להרכבת הקואליציה: נתניהו נועד עם גנץ; בנט מסרב לחתום

ראש הממשלה נתניהו, יו"ר כחול לבן גנץ והשר דרעי שוחחו על האפשרות להאריך את ההסכם הקואלציוני לארבע שנים ולחלק את הרוטציה בהתאם • במקביל: החל המירוץ לגיוס 61 חתימות שימליצו בפני הנשיא להטיל המנדט על בנימין נתניהו • נמשכת המחלוקת סביב תיק הבריאות

המרוץ להרכבת הקואליציה: נתניהו נועד עם גנץ; בנט מסרב לחתום
נתניהו וגנץ צילום: פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ נפגשו היום (רביעי) בלשכת יו"ר הכנסת ודנו בנושאים האחרונים במשא ומתן, בהם בין היתר על תיק הבריאות, מועד השבעת הממשלה והארכת ההסכם הקואליציוני. בפגישה השתתפו גם יו"ר שס השר אריה דרעי, השר יריב לוין מהליכוד, וחברי הכנסת גבי אשכנזי ואבי ניסנקורן מכחול לבן.

נתניהו וגנץ דנו, בין היתר, באפשרות להאריך את משך ההסכם הקואליציוני לארבע שנים במקום שלוש, ולחלק את הרוטציה בהתאם. ההצעה הגיעה ביוזמת הליכוד, ובכחול לבן טרם הסכימו לפרטים. ככל הנראה, מדובר בחלוקת כהונה של שנה וחצי לנתניהו, שנה וחצי לגנץ, ועוד 7-8 חודשים לנתניהו שאחריהן עוד 8-9 חודשים של נתניהו ועוד 8-9 חודשים של גנץ. כך, הבחירות הבאות יתקיימו בנובמבר 2024.

בליכוד דורשים את תיק התקשורת או התרבות בתמורה להעברת התיק לידי כחול לבן, אלא שבכחול לבן מסרבים לתת את התמורה ומציעים תחלופות. בנוסף, הצדדים דנו באפשרות כי ההסכם יוארך לתקופה של 4 שנים - כאשר הרוטציה בין גנץ לנתניהו תתארך לשנתיים לכל אחד.

בתוך כך, יו"ר ימינה פנה היום באופן רשמי לראש הממשלה וביקש את תיק הבריאות והקורונה, "על מנת להקים מערך פנדמיה לאומי לקראת ההתפרצות הבאה, שעלולה להגיע בחורף הקרוב". לדברי בנט, "אם נקים מערך כזה, נוכל בפעם הבאה להתמודד עם המגיפה תוך פגיעה קטנה יותר בכלכלה".

יצוין כי בשעות האחרונות החלו בליכוד במרתון של איסוף לפחות 61 חתימות מחברי כנסת שימליצו להטיל את המנדט על ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין. עד כה חתמו חברי הכנסת של הליכוד ושל הסייעות החרדיות - ש"ס ויהדות התורה. בימינה מסרבים לחתום עד שייחתם הסכם קואליציוני ביניהם ואילו בכחול לבן ממתינים שיעבור קודם חוק הרוטציה.

בנימין נתניהו נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד