כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בקבוצה הפנימית

פינדרוס הסביר מדוע עדיף שגפני לא יכהן כשר

אחרי שדיווחנו בשבוע שעבר כי ח"כ גפני החליט שלא לדרוש את משרד השיכון וכי הוא מוותר לליצמן לטובת ראשות וועדת הכספים בה יכהן זו הקדנציה השלישית, מתברר כי מזכ"ל 'דגל' מברך על כך ואומר כי לו ייקח גפני את המשרד זו תהיה בגדר טעות ובכייה

פינדרוס הסביר מדוע עדיף שגפני לא יכהן כשר
יצחק פינדרוס/משה גפני צילום: הדס פרוש/אוליבר פיטוסי, פלאש 90

למרות שיושב ראש 'דגל התורה', חבר הכנסת משה גפני, כבר הבהיר כי הוא צפוי להישאר בתפקיד יו"ר ועדת הכספים, לאור דיווחים חוזרים ונשנים על כך שמופעל עליו לחץ כדי שיקח הוא את תפקיד שר השיכון - פינדרוס מגיב באופן מפתיע על האפשרות שיו"ר מפלגתו ישמש כשר השיכון.

בתגובה לדיווח של פרשן 'בקהילה' יעקב ריבלין שדיווח כי מופעל "לחץ כבד" על גפני שיקח את תפקיד שר השיכון, לחץ שמגיע מבתי רבנים ופעילי נדל"ן, אמר חבר הכנסת לשעבר יצחק פינדרוס כי זו תהיה טעות.

פינדרוס המשמש כיום כמזכ"ל 'דגל התורה' בתואר, כתב לחבריו באחת מקבוצות 'דגל התורה' הסגורות: "מקווה שלא יצליחו (לשכנע את גפני לקחת את השיכון א.ק.) שלא יהיה בכיה לקדנציה", לדברי פינדרוס, "חוץ מכמה יזמים ודירקטורים שיהנו הציבור ישלם מחיר יקר".

גורמים ב'דגל התורה' אומרים כי אכן מופעל לחץ שמגיע מבתי גדולי ישראל, על ידי פעילים בולטים במפלגה, וכן מיזמים בעלי אינטרס, כשבין השמות עלה שמו של יזם בנייה ששימש בעבר כחבר מועצה מטעם סיעת 'דגל התורה'.

מנגד, גורמים אחרים ב'דגל התורה' מבהירים כי גפני קיבל החלטה סופית כי הוא נשאר בתפקידו כיו"ר ועדת הכספים, וכי הוא ימשיך במסורת שלא לקחת תפקיד מיניסטריאלי כפי שסירב לפניות קודמות לאורך כהונתו בכנסת.

כך, ביום שישי צוטט חבר הכנסת בשיחה עם 'יתד נאמן' באומרו: "ברור שהתפקידים שעל הפרק -שיכון וועדת הכספים- חשובים. בדקתי את העניין והגעתי למסקנה שאוכל לסייע יותר לציבור החרדי ולעולם התורה כיו״ר ועדת הכספים, כפי שעשיתי עד כה".

כזכור, 'בחדרי חרדים' דיווח בשבוע שעבר על החלטתו של גפני להישאר בתפקידו כיושב ראש ועדת הכספים, כשהוא הסביר כי ניתן להשפיע ולסייע יותר בראשות ועדת הכספים. ומוסיף כי לו היה רוצה לכהן כשר, היתה לו אפשרות לבחור גם הפעם את התפקיד הראשון ב'יהדות התורה'.

יצחק פינדרוס משה גפני דגל התורה משרד השיכון ועדת הכספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד