כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"לא נסכים לאפליה בין הורים"

המאבק על הצהרונים: יומיים בלבד לפתיחה, אין עדיין הסכמות

הנהגת ההורים הארצית והמרכזים הקהילתיים יוצאים ל"קרב על הצהרונים". הם ישתפו פעולה במאבק נגד מתווה החזרה לשגרה שהציעו בממשלה | הארגונים דורשים סיוע חירום לצהרונים והתחייבות למחיר אחיד לכל ההורים בארץ | "המתווה מותיר הורים רבים מחוץ למעגל העבודה"

המאבק על הצהרונים: יומיים בלבד לפתיחה, אין עדיין הסכמות
פעוט. אילוסטרציה צילום: Chen Leopold/Flash90

ביום ראשון הקרוב אמורים להיפתח הגנים והרשויות המקומיות טרם הגיעו להסכמות בנושא התקצוב לצהרונים, באוצר מקיימים דיונים מול מרכז השלטון המקומי, באוצר אמרו כי הדיון נסוב סביב מתן מענה לטובת הפעלת הצהרונים בגנים ובבתי הספר (לא רק באחד מהם). באגף התקציבים הניחו היום (שישי) בפני יו"ר המרכז לשלטון מקומי הצעה תקציבית שעליה הרשויות נדרשות לתת תשובה, אך בינתיים אין הסכמה להצעה.

בינתיים, בהנהגת ההורים הארצית ובמרכזים הקהילתיים יצאו היום למה שהם הגדירו כ"קרב על הצהרונים". הנהלות המרכזים הקהילתיים של החברה למתנ"סים והנהגת ההורים הארצית ישתפו פעולה במאבק נגד מתווה החזרה לשגרה שהציעו בממשלה עד כה.

במאבק הם מאיימים כי לא יפתחו את הצהרונים, הארגונים דורשים סיוע חירום לצהרונים והתחייבות למחיר אחיד לכל ההורים, בכל הארץ. "לא נפתח את הצהרונים ללא הבטחת מימון פעילות הצהרונים במתווה הקורונה וכן פיצוי על התקופה שבה הושבתו", אמרה נציגת ראשי הנהלות המרכזים הקהילתיים, לאה פדידה.

יו"ר הנהגת ההורים הארצית, עו"ד אייל בן יהודה באום אמר כי "לא נסכים לאפליה בין הורים. המדינה חייבת להעביר סיוע לכלל היישובים. מתווה הצהרונים הנוכחי מותיר מאות אלפי הורים מחוץ למעגל העבודה".

אמש דרשו הרשויות לתקצב גם את הצהרונים לגני הילדים ברשויות המוגדרות ברמה סוציו-אקונומית גבוהה יותר ולדאוג גם למעמד הביניים, זאת משום שנכון לעכשיו התקצוב יועבר רק לרשויות שמוגדרות ברמה הסוציו-אקונומית הנמוכה יותר.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס הוציא אמש הודעה לראשי הרשויות הוא טוען כי המתווה הכספי שפורסם על ידי האוצר עבור הצהרונים הוא חתול בשק, ואין אף רשות שתוכל לעמוד בו. לדבריו, האוצר לא מוכן לממן את הפעלת הצהרונים בכלל הרשויות ובכך פוגע בחזרת ההורים לעבודה.

ביבס קרא לאוצר לשלב ידיים ולפעול לטובת ההורים. "אני קורא לאוצר להוריד את המשקולת מגב ההורים, כי בלי צהרונים אין שגרה והמשק לא יוכל לחזור לפעילות", אמר ביבס. "כשהאוצר יחליט לעמוד לטובת ההורים אנו ברשויות נהיה ערוכים להפעיל את הצהרונים".

צהרונים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד