כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
כמו קעמפ

הישיבה הראשונה שתתחיל את הזמן בבקעה

תחילת זמן קיץ במתווה הקפסולות הביאה את ישיבת הקיבוץ בבית שמש להתחיל את הזמן במקום נופש של 'שדמות מחולה' בבקעה, שם יתחילו את הזמן במתווה הקפסולות

הישיבה הראשונה שתתחיל את הזמן בבקעה
שדמות מחולה צילום: אתר המקום

מתווה הקפסולות בעולם הישיבות שהתחיל כפיילוט ראשוני בישיבות 'עטרת שלמה' ו'אור ישראל', הנמצאים בקמפוס, הביא את אחת הישיבות להתחיל את הישיבה בקמפוס אירוח של היישוב שדמות מחולה בבקעה. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הישיבה הראשונה שהתחילה תהליך של אישורים למתווה הקפסולות שלא בשטח הישיבה, אלא במתחם של קעמפים, היתה ישיבת 'קניין דעת' מבית שמש, ישיבת קיבוץ העומדת בראשות הגאון רבי יוסף אברמובסקי והיא תשהה כאמור במתחם האירוח של הישוב שדמות מחולה בבקעה. 

בישיבה יתחילו בהיערכות בתחילת השבוע הבא, לישיבה יש הכרות מוקדמת עם המקום, שם שהו בשבת גיבוש בחורף האחרון. 

תוך כך, ישיבת 'ישועות משה' ויז'ניץ במודיעין עילית יתחילו אף הם את הזמן השבוע במתווה הקפסולות בבניין הישיבה בברכפלד לאחר סיור של הנציגים במקום. 

גם הישיבה של הגר"מ שטרנבוך ברחוב חבקוק בבית שמש תתחיל את הזמן הערב (מוצאי שבת קודש) במתווה ה'קפסולות', כלומר, ללא יציאה מהשטח במשך 45 יום. 

בנוסף, ישיבת 'היכל יצחק' לנדא פותחת ביום רביעי הקרוב את הישיבה במתכונת קפסולות לאחר שעד היום למדו בחצרות ובמקומות פתוחים תוך שמיעת שיעורים מהרבנים שנדדו ממקום למקום.

ויש גם ישיבות שמתחילות ללמוד בחצרות. בישיבת 'כנסת יחזקאל' של הגרב"מ אטינגר באלעד פתחו שלושה מוקדים בבני ברק ובירושלים, בכל שכונה כמה חצרות שמיועדות ללימוד. 
בכולל 'בית הלל' הגדול בבני ברק שם נמצאו הכי הרבה חולים מאז פרוץ הנגיף תימסר הערב שיחה ראשונה לאברכי הכוללים, השבוע הורשו אברכים לבוא לקחת סטנדרים וספרים מבית המדרש.

כולל 'זכר יצחק' בבני ברק פותח מחר (ראשון) את שעריו ברחבת בית מדרשו של הרב וולך בסוף רחוב חזון איש בבני ברק.

ישיבת קנין דעת שדמות מחולה קפסולות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד