ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
קרב האשמות

בנט: "נתניהו לא רוצה אותנו"; הליכוד: הוא חובר ליזבק

במהלך שידור חי שהעביר שר הבטחון נפתלי בנט בנוגע לנגיך הקורונה, הוא תקף את נתניהו וטעם כי הוא אינו מעוניין בימינה בממשלתו • הליכוד: "מצער שבגלל מאבק פנימי על תיקים ימינה מוכנה לחבור לאופוזיציית השמאל עם יאיר לפיד והיבא יזבק"

בנט: "נתניהו לא רוצה אותנו"; הליכוד: הוא חובר ליזבק
נפתלי בנט/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90/מארק ישראל סאלם, לע"מ

קרב האשמות נוסף בין יו"ר סיעת ימינה, שר הביטחון נפתלי בנט לבין הליכוד. השר בנט תוקף היום (שני) את הליכוד בכך שלדבריו הם מנעו את כניסת ימינה לממשלה. בשידור חי אמר בנט כי "נתניהו לא רוצה את ימינה בממשלה". ולמרות זאת הדגיש בנט "מאוד שמחתי שמקימים ממשלה ושלא נגררים למערכת בחירות רביעיות".

בנט ציין כי "זה ניכר, וזה בסדר, אנחנו לא מהנעלבים. איך אני יודע? כי נתניהו וגנץ הכריזו על הקמת "ממשלת קורונה-חירום". המשרד הכי חשוב בעניין הזה זה משרד הבריאות, והם בורחים ממנו בכל כוחם כאילו המשרד הזה הוא מגיפה. הם כבר שבועיים מספסרים בתיק הזה כדי לקבל תיקים לשם כבוד".

חבר האופוזיציה הטרי תקף את ראש הממשלה, ואמר: "לא ככה נראית ממשלת חירום קורונה. אני לא מבקש את משרד החוץ עם קוקטיילים, ולא ביקשנו 3 שרים. אנחנו רוצים השפעה".

בנט חזר על הצעתו לקבל את תיק הבריאות. "הייתי לוקח על עצמי לבצע את מה שאמרתי בתחום הבריאות, כדי שעוד 140 ימים לא יצטרכו להחריב את הכלכלה ולסגור שוב את המדינה".

"ביקשתי באופן רשמי מראש הממשלה את זה, וכלום". הוסיף בנט ותקף עוד באומרו כי "ככה לא נראה בנאדם שרוצה את ימינה בממשלה. וזה בסדר, אם נתניהו לא רוצה לא נהיה".

בדבריו התחייב בנט כי "תמיד ניתן גיבוי לרה"מ אם הוא עושה את הדבר הנכון. ואם לא, נהווה אופוזיציה לוחמת ונציג חליפות ראויות. נבנה מודל לחלופה שלטונית".

"נראה מה זה ימין אפקטיבי - ימין שלא בא לריב אלא בא לעשות. ימין שלא מדבר על שופטים, אלא ממנה שופטים. ימין שלא מדבר על ריבונות, אלא מחיל ריבונות. הליכוד בחר לשלח את ימינה ולהפוך אותנו ללא רלוונטיים ולא משפיעים. אני משוכנע שבתצורה הזו (אופוזיציה) נוכל להשפיע הרבה יותר ואין לי ספק שרה"מ יבין כמה זה מחזק אותו שאנחנו אופוזיציה עניינית".

בליכוד מיהרו להגיב להאשמות ומסרו: "מצער שבגלל מאבק פנימי על תיקים ימינה מוכנה לחבור לאופוזיציית השמאל עם יאיר לפיד והיבא יזבק. ראש הממשלה נתניהו מביא מהלך היסטורי של החלת ריבונות על יהודה ושומרון ובמקום לקחת חלק במהלך בנט נכנע למאבק פוליטי פנימי, מוכן לוותר על חלקה של הציונות הדתית בממשלה, ובורח ממנהיגות".

נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד