י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
כל אברך יחתום

פרסום ראשון: החל ממחר הכוללים נפתחים במתווה מיוחד

מתווה מיוחד שאושר על ידי משרד הבריאות יאפשר את פתיחתם של כוללים רבים ברחבי הארץ בהתאם להנחיות הנהוגות. עד 19 אברכים במתחם ובמרחק של שני מטרים האחד מהשני • פרוש: "אני מברך על המתווה" • כל הפרטים בפרסום ראשון

פרסום ראשון: החל ממחר הכוללים נפתחים במתווה מיוחד
אברכים לומדים במודיעין עילית צילום: איתמר קירשבוים

פרסום ראשון: לאחר צמצום ההגבלות ופרסום צו הבריאות המעודכן, משרד החינוך אישר בשעה האחרונה מתווה מיוחד שיאפשר את פתיחת הכוללים ברחבי הארץ כבר מחר, יום שלישי, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

על פי המתווה, הכוללים יפתחו עם המגבלות הנהוגות במשרד החינוך תוך הקפדה על מרחק 2 מטר מאברך לאברך, מסכות, ואמצעי הגינה נוספים שיחולקו לאברכים שיגיעו ללמוד.

בנוסף, על כל אברך לחתום בכל בוקר על הצהרת בריאות לפיו הוא לא סובל מתסמינים. בכניסה לכוללים ימדדו חום לכל אברך שיכנס בשערי המבנה.

בסיס המתווה כולל מגבלה של 15 אברכים בכל מתחם, בהתאם להקפדה על מרחק 2 מטר. משרד החינוך אישר לפצל בתי מדרשות גדולים למתחמים שונים של עד 15 אברכים בכל מתחם.

עוד נקבע, כי אברכי הכולל יכולו לקיים תפילות במתחמים לפי ההנחיות. בנוסף תיאסר כל כניסה של אדם ואף קרוב משפחה שלא לומד בכולל ושלא חתם על הצהרת הבריאות היומית.

נציין כי בניגוד למתווה שפתח חלקים מהישיבות הגדולות והקטנות, מתווה זה לא מצריך אישור מיוחד של שרי הממשלה, כך שהכוללים יוכלו לחזור לשגרה החל ממחר בבוקר.

סגן שר החינוך מאיר פרוש: "אני מברך על המתווה לחזרה של הכוללים והישיבות ועל כל החלטה שהיא לטובת עולם התורה והישיבות הק'.

פעלנו רבות בימים האחרונים בכדי שיימשך תקצוב הישיבות והכוללים, גם לאלו הלומדים בבתיהם דרך הטלפון ומרחוק.

בנוסף, לאחר החלטת הממשלה לאפשר חזרה ללימודים במסגרות מצומצמות ובטוחות של 15 אברכים, פעלנו להסדיר את ההנחיות כך שמצד אחד לא תשתכח תורה חלילה, ומאידך נוכל לשמור על כללי הבריאות כפי שנצטוונו.

כמה נאה שביום ההילולא של הרשב"י זיע"א - יחלו שוב אברכי הכוללים לשקוד בבתי המדרש, תורתו מגן לנו, היא מאירת עינינו".

קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד